Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardware relic


Anbefalte innlegg

Heisann! har muligens en Squier telecaster på vei, og tenker å gi den en god relic jobb! Kropp, hals etc er ikke noe problem, men det ser ganske feil ut når alt av hardware ser helt nytt ut.

Er det noen som har erfaringer med hvordan man kan relice hardware? Har sett mye på engelsk, med å bruke stålull til å gjøre den "matt" og smøre på kjemikaljer som bryter ned litt av betallet, og danner små mengder rust. Problemet er at det er masse ting som ikke er utrolig lett å få tak i her i norge, og andre ting som jeg ikke aner hva er.

Hadde vert aldeles nydelig hvis dere kunne kaste noen tips og triks til hvordan man gjør det!

*Har ikke utrolig lyst på diskusjoner om hvor teit du eventuellt synes relicing er*

Gitaren kosta meg null og niks, så jeg føler det ikke som et tap om jeg evt gjør noe feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill ikke spytte så utrolig mye penger inn i det nei, annet en nye pickups.

Men det må da være noe som bryter ned metall på den måten?

ubehandlet metall blandet med salt og vann vil nok gjøre susen som sagt. eventuelt så kan du jo skaffe noe syre å helle på, muligens klorin vil gjøre susen (husker jeg ødela bestikket til mor med klorin på mine yngre dager) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ubehandlet metall blandet med salt og vann vil nok gjøre susen som sagt. eventuelt så kan du jo skaffe noe syre å helle på, muligens klorin vil gjøre susen (husker jeg ødela bestikket til mor med klorin på mine yngre dager) :)

hehe ^_^

Har en del gitardingser og deler liggende rundt, så kan vell prøve det ut ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.