Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mike Portnoy slutter i Dream Theater


kristoffereide

Anbefalte innlegg

Angående det med Portnoy som produsent; jeg synes skivene før Portnoy produserte det meste har et bedre lydbilde enn de nyere skivene. Er ikke sikker på hvilke skiver som har hatt utenforstående produsenter, men synes det går et markant skille etter a change of seasons/ opp mot 2000 tallet. Er generelt skeptisk til skiver som produseres av bandet selv.. Gleder meg til å høre DT uten Portnoy, selv om jeg elsker alt han har gjort av tromming både med DT, LTE, Transatlantic osv. DT er ikke dødt, Portnoy er ikke død. Dette er ikke krise, vi får garantert se portnoy med gutta igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Avenged Sevenfold er det dårligste bandet jeg har hørt, ble faktisk irritert første gang jeg hørte de.. Nasal og EKKEL stemme på vokalisten som får LaBrie til å høres ut som en gud.. Jeg så på Mike som verdens beste trommis før, men nå kan han faen meg dra til helvete med det blå skjegget som matcher stemmen til vokalisten i AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avenged Sevenfold er det dårligste bandet jeg har hørt, ble faktisk irritert første gang jeg hørte de.. Nasal og EKKEL stemme på vokalisten som får LaBrie til å høres ut som en gud.. Jeg så på Mike som verdens beste trommis før, men nå kan han faen meg dra til helvete med det blå skjegget som matcher stemmen til vokalisten i AS.

Hvis du har sett på Portnoy som verdens beste trommis har du ikke hørt mange trommeslagere!

Mange blander sammen det at de liker musikken med at utøverne er spesielt gode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Avenged Sevenfold er det dårliste bandet man har hørt, da har man VIRKELIG ikke hørt mye dårlig musikk! Har forståelse for at folk ikke liker det (selv er jeg ikke overbegeistret for Dream Theater), men det finnes uendelig mye dårligere musikk der ute!

Med det sagt, Enrique, jeg ser ikke helt hvordan Mike Portnoy blir en dårlige trommis av å bytte band? Eller mente du at han kan dra til helvete, men at han fortsatt er verdens beste trommis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avenged Sevenfold er ikke noe dårlig band.

Tror mange "hater" de fordi de er såpass trendy og oppskrytte om dagen.

Jeg så dem live og syntes de var et ganske tight men også ganske anonymt/gjennomsnittlig metalband.

Men der kommer altså smaken inn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, om et band er undergrunn eller så mainstream at selv katten i huset kan navnet på bandet bryr meg midt i rævva. Er generelt veldig lite metal som tiltaler meg og som jeg gidder å høre på. Avenged Sevenfold er definitivt ikke ett av de banda. At det finnes verre band der ute, selvfølgelig, men det får ikke Avenged Sevenfold til å suge noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avenged Sevenfold er ikke noe dårlig band.

Tror mange "hater" de fordi de er såpass trendy og oppskrytte om dagen.

Jeg så dem live og syntes de var et ganske tight men også ganske anonymt/gjennomsnittlig metalband.

Men der kommer altså smaken inn da :)

ble faktisk overraska over hvor kjente de var:P trodde ingen hørte på de omtrent så blir de utsolgt på 2 timer eller noe sånn. men rart at de fikk MP han burde etter min mening faktisk holdt seg DT, men for all del han må bare spille i a7x. men han ønsket en pause fra DT, tror nok han får det villere i a7x og. så jo åssen the gikk med The Rev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, om et band er undergrunn eller så mainstream at selv katten i huset kan navnet på bandet bryr meg midt i rævva. Er generelt veldig lite metal som tiltaler meg og som jeg gidder å høre på. Avenged Sevenfold er definitivt ikke ett av de banda. At det finnes verre band der ute, selvfølgelig, men det får ikke Avenged Sevenfold til å suge noe mindre.

Du sier selv at du ikke liker metall i utgangspunktet - noe som selvsagt er helt greit - men det er mulig å skille mellom hva du selv liker og hva som er kvalitativt dårlig musikk. Det er mange band jeg ikke liker som likevel skriver gode låter og er gode som band, de skriver/spiller bare ikke musikk som passer min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full respekt for at noen ikke liker Avenged Sevenfold, selv digger jeg de og har hørt på de siden den 2 skiva deres ble gitt ut :wub: De har gått ganske langt vekk fra den første plata til den siste, og det er det jeg liker med dem. de gjør det for sin egen del, ikke fansen. At de gjør det for å tekke mainstream fansen sier du? vel du kan tro det, det gjør ikke jeg ^_^

At vokalisten synger nasalt? vel, kan ikke si meg enig der, men tror nok stemmen hans er av typen "hate it/love it" :P

Det blir så useriøst å si at et band er elendig bare fordi man ikke liker det, vær glad at folk har forskjellige meninger du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at du ikke liker metall i utgangspunktet - noe som selvsagt er helt greit - men det er mulig å skille mellom hva du selv liker og hva som er kvalitativt dårlig musikk. Det er mange band jeg ikke liker som likevel skriver gode låter og er gode som band, de skriver/spiller bare ikke musikk som passer min smak.

Nå må du ikke tru at jeg mener at alt jeg ikke liker er av dårlig kvalitet. Finnes flust med band/artister jeg ikke liker som jeg likevel ser har peiling på hva dem driver med og som jeg godt kan skjønne at tiltaler folk. Den kvaliteten klarer jeg likevel ikke på noen måte å se hos avenged sevenfold. En gruppe med ok musikere (bortsett fra Portnoy som vel ligger en god del over gjennomsnittet) som skriver flåsete, kjip musikk. Når tekstene igjen er enda mer flåsete enn musikken og vokalen er kjipere enn tekstene igjen så hjelper det lite at dem er tighte.

Og bare for å få det på det rene så liker jeg metall i utgangspunktet, spiller en god del metall selv, men er etterhvert blitt veldig selektiv i hva jeg hører på av metall-band. De må ha det lille ekstra.

Vi får vel bare bli enige om å være uenige angående avenged sevenfolds objektive kvalitet som band, ellers gnager vi bare videre på feil tema i en tråd som vel egentlig ikke er så aktuell lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget ditt er så bra at det besvarer det meste. :) Jeg kan ikke påstå at jeg har hørt stort på A7X, annet enn den låta som var med i en tidlig utgave av Guitar Hero. Rent generelt bruker de aller fleste band som gjør store turneer med suksess over lengre tid å ha et godt fundament i det å kunne spille - dessverre ikke alltid sant. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.