Web Analytics
Jump to content

hjelp til alexi spilling..

v-amper
 Share

Recommended Posts

Hei eg lurte på om det finst noen video på utube eller noe. som forklarer kordan en spiller *raskt*(eventuelle teknikker) som alexi spiller. soloer eg tenker da.. foreksempel passage to the reaper.

kanskje dårleg forklart. men håper dere forstår .. takk for svar

er helt ny på soloer så eg veit ikkkje kordan eg skal spille dei. :P har spilt i 4 år nå så. med kun heavy metal. så føler det er på tide og begynne med soloer

• 1 month later...

Hvis du vil lære deg å spille "alexi-style" så er nok IMO de viktigste teknikkene alternate picking, sweep-tapping, mye bending, mye bruk av tremolo og så klart å få god finger kordinasjon da mange av soloene hans bygger på mønstre som går igjen men som går rimelig raskt ;)

Han har selv sagt at god alternate picking er noe han anser som veldg viktig da dette hjelper med å gi flyt, og dette merker man jo når han spiller

Lær deg rask alternate-picking, sweeping og tapping, så tror jeg du fikser det meste av cob-soloer..

Jepp, samt svart negllakk og endel whammyrunk. DA har du sounden. Svart negllakk gir som kjent en litt med "omph" lyd i spillinga, litt punch. Jeg bruker personlig rød negllakk, for litt smoothere lyd.