Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse av Mad Professor pedaler


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hey!

For litt siden kjøpte jeg fire mad professor pedaler fra PowerGuitar.no.

Tenkte jeg skulle begynne med disse to:

- Mad Professor Sky Blue Overdrive

- Mad Professor Sweet Honey Overdrive

Keep in mind at alle er testet på en forsterker som allerede har naturlig overdrive, og har testet med både high-output humbucker (Seymour Duncan JB), medium-output humbuckere (DiMarzio PAF Joe, DiMarzio FRED), og lav-output single-coils (Lace Sensors Golds, og Red og DiMarzio HS-3 og YJM/HS-4). Dette er også helt mine egne meninger, og kan kanskje være litt vanskelig å forstå noen ganger. Men hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre.

Mad Professor Sky Blue Overdrive:

Betalte 1.890kr, denne skal være designet til å drive en allerede overdrivet amp. Og den gjør det veldig bra. Synes lyden er veldig tykk på den, og har veldig høyt output. Kanskje litt for høyt med Marshall 1959rr'en min. Vil si den minner litt om en blanding av overdrive og fuzz. Den er veldig rå, og kan fort bli like feit som f.eks. Gilmour sin fuzz på Time-soloen. Tror nok at hvis man spiller litt hardere blues til metall vil denne passe veldig godt.

Og med single-coils skinner fortsatt litt av den veldig lett gjenkjennelig lyden de medbringer gjennom. Det liker jeg svært godt, at uansett hvor mye man brukte av effekten så hørte man fortsatt hvilken type pickuper man brukte.

Jeg bruker denne stort sett til solo-spill, rytme kan fort bli litt mudrette hvis man stiller den til en tykk solo-lyd. Men da er det bare å stille om litt. Den har et par knapper, og synes den var litt vanskelig å forstå i begynnelsen.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne, og vil absolutt anbefale den til andre rock 'n' rollers.

Mad Professor Sweet Honey Overdrive:

Betalte 1.890kr for denne også.

Før jeg begynner å gå inn på hvordan denne høres ut vil jeg bare si at navnet lyver ikke. Den er SWEET som honning! Dette er min absolutt favoritt-overdrive. Den kan brukes til det meste. Men den er nok ganske mild. Ikke akkurat som den over, men det jeg liker med den er at den ikke forandrer lyden din så mye, men heller gir mer drive. Hvis dere skjønner hva jeg mener da. Den er veldig lett å håndtere, ikke spesielt vanskelig å stille inn på godlyd her.

Denne var den jeg likte best av de to overdrivene, både på humbucker og single-coils. På high-output humbuckerene ble det ikke for mye, og på single-coilene ble det ikke for lite. Likte denne spesielt på neck-pickupen, da ga den en veldig smooth lyd. Og som med Sky Blue hørte man godt hva slags pickuper man brukte, noe jeg synes er veldig positivt. Spesielt med single-coils, da hørte man den strat-quacken.

Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med denne, og hvis man kombinerer den med en Mad Professor Compressor kan man fort få en råere og tykkere lyd. Liker den kombinasjonen hvis jeg vil ha litt Gilmour-ish lyd på bridge single-coilen.

Håper dette er til hjelp for noen!

Og hvis noen vil jeg skal anmelde Forest Green Compressor og Fire Red Fuzz er det bare å si i fra.

Kan ikke så fryktelig mye om kompressorer egentlig, men liker veldig godt hvordan man kan bruke dem til å forme lyden. Så bare å si i fra ;)

Mvh.

Oscar

PS: Kan være noen skrivefeil eller lignende, men håper ikke det gjør noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.