Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fretlight Guitar


S-Ove

Anbefalte innlegg

Hei!

Tok et søk på forumet og så at det ikke se skrevet noe om denne gitaren.

Jeg kjøpte denne gitarer for snart 2 år siden, og fått testet den ut litt

Og jeg har nok kommet fram til at denne er en meget bra gitar å lære på.

Det beste er for meg er at jeg kan laste inn alle Gitar pro filene. og jeg lærer låtene mye raskere nå, enn å sitte og se på tablaturer. jeg synes det er letter når tablaturet kommer opp på halsen av gitaren.

Derfor jeg gikk til innkjøp av denne var at jeg følte jeg ikke kom meg videre, jeg må ha det inn med teskje

Denne gitaren er et must for meg nå, har aldri lært låter fortere:-)

men bedøm denne selv. Dette var min måte å komme videre på.

Linker:

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på disse tidligere, men da var prisen en helt annen..

Avfeide det den gang som et morsomt leketøy, men begynner å lure litt på om ikke det kanskje

kunne vært et greit "verktøy" i opplæring av minstemann hjemme..(9 år)

Hvor kraftige LED`s er det i denne, funker det i et godt opplyst rom..?

Noen andre som har erfaring med denne..? 3800,- er jo ikke all verden.....

Og det går ann å bruke Guitar Pro filer..?

PS: interessert i å høre hva en gitarinstruktør tenker om en slik læremåte.. Inspill mottas med takk...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kraftige LED`s er det i denne, funker det i et godt opplyst rom..?

Og det går ann å bruke Guitar Pro filer..?

.

Led's er kraftige nok til at du kan sitte ute i dagslys uten å ha problemer med å se dem.

Ja det går ann å bruke Guitar Pro filer Se denne linken.

Jeg har funnet ut at dette virker best på PC'er med Windows XP og en litt eldre versjon av Fretlight Studio. Dette virker på Windows Vista også da må man ha en midi editor og lagre midifilene eg gang til...

Endret av S-Ove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info...

Vel må si det virker som et genialt system, og samtlige av reviews jeg leser priser dette opp

i skyene. MEN, hvorfor har det da ikke tatt av som et læringsverktøy..? Konservativt læringsmiljø..?

Kunne som sagt vært av interesse å høre fra noen Instruktører om ders tanker rundt denne måte å lære på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, hvorfor har det da ikke tatt av som et læringsverktøy..? Konservativt læringsmiljø..?

Denne har nok ikke tatt av for nesten ingen vet om den. I usa har den nok tatt litt mer av. Der kan den kjøpes eller skaffes i de fleste gitar butikker.

Men er i Norge er det kun innideaz som selger denne og det er lite reklame rundt den da sier det seg selv av det ikke tar av.

Husker jeg spurte 4Sound i Stavanger om denne gitaren de hadde aldri hørt om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en poeng der...

Jeg tror jeg skal pante helgens tomflasker og handle inn en, så kan jeg jo skrive noen linjer om hva jeg mener om denne gitaren.. Jeg har 2 sønner som har lært/lærer på tradisjonelt vis.

Dvs startet med nylonstrenget kassegitar og Lillebjørns bok, og så over til elektrisk, tab-læring + instruktør. Jeg var "lærer" i den først perioden, og må innrømme at det i begynnelsen hadde vært noen enklere med en gitar som viser grepene, enn jeg som sitter ovenfor å peker en-finger-der-og-der-og-der.. Nå er det minstemann som er ivrig på å lære, så han kan bli en forsøkskanin..

Vi får se, jeg har tøyset bort 4000,- på verre prosjekter før.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal pante helgens tomflasker

Du får ta med alle øl flaskene :)

Du får ha lykke til, ikke vær redd for å spørre om noe når du får den.

Det følger med et lære program som starter helt fra bunnen av, der man lærer å spille kun på en streng.

det er greit å starte med for minsteman, da lærer han fort hvordan dette med lysene virker.

Husk å bruke en eldre versjon av Fretlight Studio. Optek vil nok helst at du kjøpe midifiene av dem, ikke lager dem selv i Guitar Pro. Det er nok derfor de ikke virker i den siste versjonen av Fretlight Studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bruke en eldre versjon av Fretlight Studio. Optek vil nok helst at du kjøpe midifiene av dem, ikke lager dem selv i Guitar Pro. Det er nok derfor de ikke virker i den siste versjonen av Fretlight Studio.

Jeg lastet ned Fretlight Studio, og konverteret en låt fra Guitar Pro til Midi. M-Playeren ville ikke ha denne, så jeg endret ext fra .mid til .flmid og Bingo, spilles av i M-player..

Har jo ikke noe gitar, så jeg vet ikke om det blir fullt Tivoli på halsen, men det ser da lovende ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet ned Fretlight Studio, og konverteret en låt fra Guitar Pro til Midi. M-Playeren ville ikke ha denne, så jeg endret ext fra .mid til .flmid og Bingo, spilles av i M-player..

Har jo ikke noe gitar, så jeg vet ikke om det blir fullt Tivoli på halsen, men det ser da lovende ut..

Jeg fikk ikke den nye M-playeren til å virke med gitar pro filer. Den spillte låtene men det kom ikke noe lys på gitaren, derfor gikk jeg tilbake til en eldre versjon.

Som jeg sier kan være Optek har satt en stopper for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke den nye M-playeren til å virke med gitar pro filer. Den spillte låtene men det kom ikke noe lys på gitaren, derfor gikk jeg tilbake til en eldre versjon.

Som jeg sier kan være Optek har satt en stopper for dette.

ja-ja, det virket jo nesten for enkelt :) Hvor finner man en eldre versjon av SW..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.