Web Analytics
Jump to content

Blue noize solo contest!

Alijens
 Share

Recommended Posts

Hallo igjen!:)

Her er mitt bidrag til denne konkurransen. Ble egentlig veldig fornøyd med resultatet. Og ikke minst lyden. Soloen er improvisert og skulle egentlig bare teste lyden på Guitar rig 4.

Litt småfeil her og der men...Mista vib-armen sånn omtrent midt inni og måtte sette den på plass igjen.(lang pause i soloen)Trenger og få fiksa gitaren snart:)

Jeg liker det jeg hører. Jeg måtte nesten bare finne ut av hva konkurransen gikk ut på av ren nysgjerrighet.

Soloen høres kjent ut. Som noe jeg har hørt før og digger. Godt bidrag. Også får vi håpe at du vinner PRS-en. ;)

Tusen takk! Det er lov og håpe.:)

Noterer underveis mens jeg hører:

Førsteinntrykk: veldig intens vibrato, og jeg synes det passer utmerket! Veldig feit tone, singlecoil/humb i SC-størrelse?

Synes dette låter veldig fett altså! Kult at du bruker whammy mye. Utradisjonelt for denne sjangeren, men som sagt jævlig kult. Liker greiene du gjør 1.56-2.15. Meget, meget fett! Synes ikke den "lange" pausen var noe spesielt problem. Rundt 3.00 blir det veldig intenst, meget bra..

Overall: fantastisk bra. Du er rett og slett skikkelig god!

Noterer underveis mens jeg hører:

Førsteinntrykk: veldig intens vibrato, og jeg synes det passer utmerket! Veldig feit tone, singlecoil/humb i SC-størrelse?

Synes dette låter veldig fett altså! Kult at du bruker whammy mye. Utradisjonelt for denne sjangeren, men som sagt jævlig kult. Liker greiene du gjør 1.56-2.15. Meget, meget fett! Synes ikke den "lange" pausen var noe spesielt problem. Rundt 3.00 blir det veldig intenst, meget bra..

Overall: fantastisk bra. Du er rett og slett skikkelig god!

Tusen takk!:)

Gr4 er utrolig bra! Det mellom 1.56-2.15 er nok veldig inspirert av Terje Rypdal. Var det jeg tenkte på da jeg spilte det. Ellers også SRV selv om jeg ikke akkurat har lært meg noen licks fra han. Jeff Beck kan også nevnes og B.B King. Det er nok de jeg er mest inspirert av når det gjelder blues. Må nok prøve og plukke mer fra de.