Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Var en tur i byen i går...


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

...og prøvde noen gitarer, blandt annet JS1000 og JEM555, jeg dro jo inn får å prøve JS1200 CA, men den hadde de pakket ned, så jeg prøvde en annen, da 1000 modellen. Jeg har tidligere prøvd en JS, og da digget jeg den.

Men nå har jeg endelig satt hendene i en JEM, kanskje ikke av de beste JEM modellene, men god nok! Den var utrolig å spille på! Har faktisk aldri spilt på en så deilig gitar, jeg har jo snakket om å kjøpe denne JS'en lenge, men nå har jeg da prøvd JEM'en og det var en utrolig opplevelse. Skal inn å prøve den igjen på torsdag tror jeg. :D Så jeg er ikke sikker på hva jeg vil kjøpe, JEM eller JS, men så langt "leder" jem'en.. :) Noen vil sikkert si: " du kan jo prøve andre gitarer også, ikke bare jem og js, kanskje du finner noe som passer deg bedre"..

Men det har jeg faktisk gjort, altså prøvd flere for å se om dette virkleig er det jeg vil. Jeg har prøvd Fender 60'talls modell Mexico, denne var jo god å spille på, men passer ikke spille stilen min og jeg likte jem og js bedre. Ibanez AT200, denne var også god, med fin lyd. Men ikke god nok til å "slå" disse andre gitarene. :wink:

Ibanez RG, sier vell omtrent det samme som om AT'en... Gibson SG, har aldri prøvd en SG før, så det var morsomt, men det er ikke helt en sånn gitar jeg ønsker meg..Det samme om Les Paul. :)

Sikkert mange som lurer på, når skal jeg egentlig kjøpe gitaren da.. :? Jeg sier bare SNART, må spare mer, liker å ha god tid på meg, så jeg kan teste osv.. :wink:

Men til det endelige spørsmålet, noen som har en JEM555? Eller andre som har prøvd den skikkelig, altså på en god amp osv..

Hva synes dere?

Mvh,

Hans

EDIT: Var faktisk en JS100 jeg prøvde, så jeg må inn å prøve en JS en gang til.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd JS100, JS1000 og JEM555. JS1000 var god nok å spille på, men uten noe spesielt karakteristisk lyd etter min mening. 555 blir nok i mine ører bedre enn JS1000. Sparer litt penger der. Men uansett er nok dette gitarer jeg ikke ville brukt en krone på (eller i hvert fall ikke noen tusenlapper), siden de blir så og si livløse i mine hender. Konstruksjonen passer ikke meg. Får se om en bedre JEM kanskje kan falle mer i smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hjemme igjen jeg. Har vært inne i dag, prøvd JS2000 og selvfølgelig JEM'en igjen! :D er jo så herlig å spille på! JS2000 Chapagne Gold har det nye Floyd Rose systemet, det faste. Noe som ikke passet meg, Candy Apple har de sendt av gårde så da fikk jeg ikke prøvd den..men men..

JS2000 koster ca 19.000, JEM 555 koser 13.000, JEMen var bedre å spille på, og mye billigere, så JEMen "leder! hittil! :wink:

Men vet ikke i hvilken farge jeg skal ha den da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke helt sikker på prisklasse vi snakker om her, men det er vel ikke sinnsyke summer siden vi snakker om en 555

Er den heldige eier av en av de råeste JEM`ene som er å få, og har absolutt ingen vonde ord om hverken JEM eller Ibanez. (Har en annen Ibanez også serru...) Men det jeg lurer på er hvor mye mer må du opp i pris for å komme deg opp på JEM7xx nivå. I flg jemsite så er 5xx serien bannlyst og burde vært trukket fra markedet... ;) Ikke vet jeg. Bare leser andres meninger. Jeg har i hvert fall lagt i litt extra penger i gitarene jeg har kjøpt, og opplever dette som rene investeringer når det kommer til kvalitet, lyd og ikke minst levetid.

Bare nevner dette i tilfelle du har god tid, og lyst til å spe på sparekontoen litt til.... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.