Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

7-strengs riff


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

heihei!

Har seg altså sånn at jeg på onsdag har fagdag i lytting og dermed skal vi ha prosjekt om gitar. Hver gitar skal fortelle om en spessiel type gitar og spille noe som er kjent for denne typen gitar. Jeg skal da spille på 7-strengern og trenger da hjelp med å finne et kult riff eller 2 der den 7. strengen blir brukt flittig.

Til heavy riff tror jeg at jeg skal spille ; Dream Theater - dark eternal night (utklipp)

MEN trenger hjelp til å finne noe jeg kan spille som ikke er heavy, gjerne noe cleant der basstrengen blir brukt flittig ;)

Noen som har tips?

Vis det er andre forslag til heavy riff, kom gjerne med det ;)

På forhånd, takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så topic så tenkte jeg "Dark Eternal Night" med en gang, men det hadde du jo allerede. Nevermore har jo en låt som er relativt rolig, et eller annet med "tomorrow turned into yesterday" (husker ikke eksakt tittel), men vet ikke om 7. streng blir brukt der..

Takk for raskt svar, Erlend!

Skal sjekke ut nå ;)

vis noen kommer på noen flere er det bare å kjøre på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dream Theater - Wither... Det var vel egentlig den eneste sangen jeg lærte meg mens jeg hadde 7-strengeren :P

Dette var ikke helt det jeg tenkte på, desverre, men takk!

Introen på "A Change Of Seasons" er vel med sjustrenger?

Dette var et bra tips! Men leter egentlig etter et riff den er litt mer dominerende. Litt som dark eternal night, bare i clean :P

Periphery!

Dette er utrolig bra! Men har desverre ikke tid til å sitte gjennom masse sanger med disse, så vis du har noen konkrete tips fra periphery, så gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med ErlendB jeg..

Vil du ha ett pent, og fett riff i clean.. så spiller du introen til A Change Of Seasons m/ Dream Theater.

Vi du gjøre litt mystikk av låta, måker du på litt extra chorus, og tapper litt dB fra en grafisk EQ om du har, så du for litt punch i H strengen, så blir det så nydelig atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A change of seasons var det første jeg tenkte på også. Han rir jo h/b-strengen gjennom hele introen. Hadde jeg vært lærer, tror jeg kanskje jeg ville lagt vekt på hvordan man "tilfører" 7-de strengen, ikke klimprer på bare den med cleanlyd, men du kjenner ham nok bedre enn jeg gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.