Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ville det vært en ide med vinterens Tubescreamer-løft?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille kittet selv. Blir bra det!

Leste også at det settet kan gjøres om fra 808 til TS9 ved å bytte ut to resistorer.

Gleder meg til å begynne å fikle med neo :)

EDIT:

Bestilte nå.

Kom på 262kr ink frakt og liten boks + 19% tysk moms . Vet ikke hva som er forskjellen på de to boksene, men syns små bokser ser bedre ut.

Hvis du kjøper med en DPDT switch kan du lage en swich som bytter mellom ts-9 og ts-808 :)

Ser sånn ut (prøver meg,siden ingen andre har svart. hehe)

Pdf linkene og det at det er snakk om to sett i ett, indikerer det

:)

Det stemmer, det er The Screamer det snakkes om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper med en DPDT switch kan du lage en swich som bytter mellom ts-9 og ts-808 :)

Jeg tror ikke det er mye forskjell å høre på å switche mellom ts-9 og ts-808. Jeg tror du vil få mer glede av den switchen hvis du bruker det til å switche mellom asymmetrisk og symmetrisk klipping.

Dvs. kople inn og ut D3.

Symmetrisk klipping er det TubeSreameren normalt bruker, asymmetrisk finner du i Boss Super Overdrive. Da får du to legendariske overdrives i en og samme boks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mye forskjell å høre på å switche mellom ts-9 og ts-808. Jeg tror du vil få mer glede av den switchen hvis du bruker det til å switche mellom asymmetrisk og symmetrisk klipping.

Dvs. kople inn og ut D3.

Symmetrisk klipping er det TubeSreameren normalt bruker, asymmetrisk finner du i Boss Super Overdrive. Da får du to legendariske overdrives i en og samme boks. :)

Sånn informasjon er jeg ute etter

:)

Sånn for å gjøre ting oversiktlig og greit........ Hadde det vært mulig å få med linker og slikt i første post ? Sånn for å få det oversiktlig. Siden settet er "bestemt".

Forskjellige mods utfra settet, kunne kanskje også vært med? Er jo mulig at folk vet om mods som andre ikke kommer på.

Jeg har en gammel "hermetikkboks" fra metallica, som jeg lurte på om jeg kunne bygge noe i. Oppi der, vil jeg ha plass til alt av mods, som kunne være interessante

:)

Hadde vært nydelig å kunne lage noe hvor alle/mange muligheter var utnyttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mye forskjell å høre på å switche mellom ts-9 og ts-808. Jeg tror du vil få mer glede av den switchen hvis du bruker det til å switche mellom asymmetrisk og symmetrisk klipping.

Dvs. kople inn og ut D3.

Symmetrisk klipping er det TubeSreameren normalt bruker, asymmetrisk finner du i Boss Super Overdrive. Da får du to legendariske overdrives i en og samme boks. :)

Jeg skal ha med asym/sym switchen også, tenkte det kunne være gøy å ha en ts-9 ts808 switch i tillegg.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommisen i bandet er elektriker, og har sagt seg villig til å hjelpe meg, da jeg er totalt grønn på det meste når det kommer til slikt. Ser ut som jeg slenger meg på både TS-en og en boost i løpet av høsten. Noen som har erfaring med boost-kitene fra musikding?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har også jeg bestilt et TS kit til. Egentlig unødvendig når jeg har to fra før.

Måtte alikevel bestille noen pots og switcher for å ferdigstille den siste TS'en pluss en Rat distortion.

Så med denne jeg bestilte nå har jeg tenkt til å leke litt med. Prøve litt forskjellige mods etc.

Jeg fikk en corny tanke her om dagen......

Tubescreamer med Marshall tonestack! Låter det tøft, eller? :rolleyes:

Ikke sikkert det blir særlig vellykket, men dette skal prøves! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille dette kit'et snart også! Blir moro! :)

Men hvis jeg vil ha en switch for bytte mellom ts9 og ts-808, må jeg ha en DPDT switch, hvis jeg har forstått rett! Er det det samme om jeg velger en miniswitch eller vanlig switch? Regner med at switch er switch, eller?

Trenger jeg noe annet enn knotter og merker til å sette på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bestille dette kit'et snart også! Blir moro! :)

Men hvis jeg vil ha en switch for bytte mellom ts9 og ts-808, må jeg ha en DPDT switch, hvis jeg har forstått rett! Er det det samme om jeg velger en miniswitch eller vanlig switch? Regner med at switch er switch, eller?

Trenger jeg noe annet enn knotter og merker til å sette på? :)

Du trenger en slik switch

Jeg kan lage en beskrivelse på hvordan du skal koble, når jeg får tid.

Det er bare knotter og eventuelt decal du trenger i tillegg til kittet og boksen :)

+ loddebolt osv. selvfølgelig :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere å bruke hele vinteren på dette? Dette tar max 4 timer, kanskje 6 om dere er uerfarne:) jeg disser på ingen måte prosjektet, svært godt insj og en svært god pedal :) Dere bør bruke litt tid på å få boksen til å se kønig ut før dere gjør noe annet, ellers vil det bli med en kjedelig utseende pedal. Med en gang man har "prøvespilt" en pedal og den høres bra ut, er det sjelden man tar den fra hverandre og dekorerer den med polkadots e.l. Husk også at det er fult mulig å skrive ut farger/bilder på decal, ikke bare tekst. Prøveprint på et vanlig papir og sjekk om teksten havner på rett plass til vol/tone/drive osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Kristoffer :)

Dekorer boksen før du skrur alt sammen!

Det tar ikke lange tiden å lodde sammen denne lille overdriven, men jeg tror det er lurt å bruke litt tid på å planlegge hvor man skal plassere alt, særlig hvis man skal bruke en liten boks og flere brytere.

Her er en liten tegning av "TS-9808" switch koblinga for de som trenger det.

Håper den er forståelig :)

TS-9808switch.png

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kitet fra musikding.de i hus. Dette plus en del andre deler ble bestilt Søndag kveld, og ankom på døra i ettermiddag.

Jeg betalte tysk moms (19%), mens norske skattemyndigheter og tollvesenet holdt seg langt unna. :D

Lar TS-kitet ligge litt, for å se om noen flere bestiller og mottar. Jeg har jo nå fått det jeg trenger for å ferdigstille enda en TS samt en ProCo Rat.

Det blir vel Rat-en som skal opp å gå i kveld. Spørs hva høvdingen sier til det da. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.