Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer UMX610 Midi Klaviatur


Griffin

Anbefalte innlegg

God aften,

Noen som har noen formening om disse Behringer UMX610 midi-keyboardene?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=650056&artno=269160

Jeg har ett litt vel stort keyboard nå i forhold til den plassen jeg har tilgjengelig og det er litt vel tungt å gjemme bort for så å ta det fram når jeg trenger det, så jeg ønsker meg ett litt smalere og lettere keyboard.

Jeg har en del gode plugin's til Cubase som kommer til å stå for lyden.

Jeg testet tangentene hos den lokale musikkpushern i dag og tangentene kjentes gode.

Jeg har vært borte i noe Behringer ting før og det er waste of space, men da har jeg alltid kjørt ett lydsignal gjennom som Behringer hardwaren har ødelagt. Her er det jo snakk om å levere "1" og "0" til datamaskinen som tar seg av lyden.

Har noen erfaringer med dette Keyboardet...lignende eller Behringer midi-keyboard i det hele tatt som kan fortelle "løp&kjøp" eller "vik unna"?

Her er det upløyd mark for mitt vedkommende... så om noen har ett stalltips for ett kjempegodt midi-keyboard (for pengene) inntill 2500,- så setter jeg også pris på dette.

Takker for alle innspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede sagt noe om hva du synes om Behringer. Finn noe annet med et annet navn, så er det kanskje slik at du blir mer fornøyd?

Ikke vondt ment, det er et alvorlig råd. Jeg tror man har en tendens til å være mer kritisk mot merker man allerede er "uvenner" med.

Jeg har et E-Mu keyboard jeg er veldig godt fornøyd med. Det har riktignok færre tangenter, men de finnes i mange størrelser. Det jeg lette etter, var ett med anstendig størrelse på selve tastene i klaviaturet. Jeg har ikke barnehender lenger.

Men alvorlig talt- alle disse billige keyboardene er jo bare så som så, uansett hva det står på utsiden. Det er da heller ikke rart, prisen tatt i betraktning.

Jeg hadde ikke lagt stort arbeid i å velge et, det blir som å stå på Europris og lure på om man skal kjøpe et par sokker til 8.50 eller 9.99. Relativt elendig kvalitet er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede sagt noe om hva du synes om Behringer. Finn noe annet med et annet navn, så er det kanskje slik at du blir mer fornøyd?

Ikke vondt ment, det er et alvorlig råd. Jeg tror man har en tendens til å være mer kritisk mot merker man allerede er "uvenner" med.

Jeg har et E-Mu keyboard jeg er veldig godt fornøyd med. Det har riktignok færre tangenter, men de finnes i mange størrelser. Det jeg lette etter, var ett med anstendig størrelse på selve tastene i klaviaturet. Jeg har ikke barnehender lenger.

Men alvorlig talt- alle disse billige keyboardene er jo bare så som så, uansett hva det står på utsiden. Det er da heller ikke rart, prisen tatt i betraktning.

Jeg hadde ikke lagt stort arbeid i å velge et, det blir som å stå på Europris og lure på om man skal kjøpe et par sokker til 8.50 eller 9.99. Relativt elendig kvalitet er det uansett.

Du har selvsagt helt rett... vanligvis så ville jeg kanskje bare fnyst siden det står Behringer på, men dette virket faktisk utrolig solid. Tangentene thighte..

Det er selvsagt bare ett midi klaviatur, så noe kvalitet på evt. samplede lyder er det jo ikke snakk om.

Jeg har aldri hatt noe Behringer utstyr over tid, så de har ikke fått sjansen til å bevise sin holdbarhet... men dersom det er holdbart, så tror jeg det er ett godt kjøp.

Har uansett ikke planer om å bruke det med noe medfølgende plugins... har hørt de er helt bortkommen (les lest).

Så for å dra litt i sammenligningen din... det ser ut som sokker til 70,- og med mine plugin's så vil de høres ut som sokker til 100,-... men vil det gå hull i de om en uke? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Umulig å spå. Du har vel skjønt for lenge siden at jeg ikke har erfaring med keyboardet..

Nå har jeg som sagt en del Behringergreier, og er ikke umiddelbart enig i din konklusjon rundt lyd og slikt. Noe Berhingergreier er bra, andre ting ikke så bra i mine ører. Andre er sikkert mer kresne enn meg, og har flere produkter i "møkkating"- skuffen.

Behringere har vel flere hundre produkter i katalogen sin, og for meg blir det litt for enkelt å kategorisere alt over en kam. Det er ikke automatikk i at hvis ett produkt fra en produsent ikke faller i smak, så er resten dritt, også.

Dessuten forandrer slikt seg veldig fort, særlig når det gjelder teknologi og elektronikk. Det som var sant for et år siden, er ikke sant i dag. For å ta et annet eksempel- HTC- telefoner hadde et rykte på seg for å være vanvittig ustabile, gå i stykker ustanselig og rett og slett være avanserte PITA- dingser. Ta en kikke på omtalene av HTC Desire, og se om det stemmer i dag. Slik er det med Behringer og alle andre produsenter, også i større eller mindre grad.

Jeg hadde tatt sjansen til den prisen. Du bor i Norge, og har god garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd litt mer enn en ting... og Behringer har gjort veldig dårlig inntrykk.

Nå skal det sies at jeg er veldig kresen... blitt mer kresen med årene. Jeg vet hva jeg vil ha av lyd og noe tilnærmet duger bare ikke.

Vanligvis så ville jeg kanskje ikke tatt på tangenten nettopp på grunn av mine fordommer mot Behringer, men nå sto Behringer på baksiden, så det såg jeg ikke.

Jeg prøvde det og det virket solid. Lyd tok jeg som sagt ikke stilling til da jeg ikke forventer noe lyd fra ett midi klaviatur... men det kjentes veldig thight ut.

Så når jeg så navnet bak så ble jeg litt tatt på senga :blush:

Det er derfor jeg ville ha noen erfaringer med Behringer... om ikke akkurat dette Keyboardet, så i det hele tatt.

Vil bare ikke finne ut rundt juletider at tangenter begynner å løsne... eller at jeg må slå virkelig hardt for at det skal bli noe lyd hvis du skjønner.

Men du har helt rett... jeg taper ikke så voldsomt mye penger dersom det er crap og vi har en relativ grei bunke med forbruker rettigheter her til lands...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun MIDI-keyboard du skal ha så finnes det jo enda billigere med 61 tangenter, M-Audio Keystation f.eks:

http://www.procom.no...ation-61es.html

Det du linket til har jo en haug med lyder/effekter og andre midi-kontroller.

Edit: Enda billigere på 4Sound: http://www.4sound.no...38&artno=158388

Evt dette: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=650046&artno=202872

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.