Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger på gitar


RotteHale

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hvilke strenger(tykkelse) som er vanlige på Gibson es-335 og hvilke som er vanlige på Telecaster?

Jeg tipper Gibson kommer med 10-46 fra fabrikk. Mulig det samme på Telecaster. (Kan være 09-42.)

Hva som funker for en selv, må man bare finne ut ved å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibsons skal vell helst ha litt tykkere strenger en en telecaster.

Er Ernie Ball fanboy :wub: ,Så til Telecasteren:

http://www.ernieball.com/products/category-916-Nickel-Wound#/product/Super-Slinky-Nickel-Wound-009---042-Pink-pack-

Til Gibsonen:

http://www.ernieball.com/products/category-916-Nickel-Wound#/product/Regular-Slinky-Nickel-Wound-010---046-Lime-Green-pack-

Kanskje litt tykkere muligens, men tror de skal funke greit

Som Audun sier da, man må prøve litt frem selv før du finner hva som passer best for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre om Billy Gibbons er enig i det. Hvilken dimensjon som HELST skal være på de enkelte gitarer, er i høyeste grad subjektivt.

Spørr meg og se om jeg er enig?

Etter Mine erfaringer liker jeg tykkere strenger på gibson modeller og tynnere strenger på telecastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr meg og se om jeg er enig?

Etter Mine erfaringer liker jeg tykkere strenger på gibson modeller og tynnere strenger på telecastere.

Og det er jo ikke noe problem? Syntes bare det ble litt feil å si at Gibson helst SKAL ha tykkere strenger enn en Tele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.