Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickuper og dynamikk


schpangen

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

En ting som har irritert meg i det siste, er det dynamiske registeret som man er bundet til når man spiller gitar. Blåsere, pianister, og andre instrumenter har i følge mine ører et mye bedre utgangspunkt og muligheter på dette området.

Jeg har øvd masse på å kunne kontrollere dynamikken uten at det blir til å slå på strengene eller kun puslete annslag. Likevel føler jeg at f.eks soloene mine blir mye flatere dynamisk enn f.eks saksofonisten som jeg bruker å spille meg.

Er det noen som har peiling på om det finnes pickuper som reagerer spesielt godt på dynamikk, eller må man ta steget og investere i volumpedal, og vende seg til det?

Et alternativ er vel å justere høyden på pickupene, men jeg ønsker heller ikke å få mer diskant ved å skru dem nærmere strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får nesten prøve ut de på en gitarbutikk da. Jeg har aldri prøvd EMG før, det eneste jeg "vet", er at jeg ikke har hørt noe som vil gjøre at jeg forbinder dem med typiske jazz-mikker. Jeg ønsker jo også å ha en mer "akustisk tone", uten at det skal bli helt akustisk heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.