Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall MG15


antos

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at du kommer til å bli kjempefornøyd med den Marshall forsterkeren. Finn en litt større brukt Vox heller, eller legg litt mer penger i potten og kjøp en ny.

Slik jeg har forstått det så har han behov for en hjemmeforsterker, der kvaliteten kanskje ikke har så mye å si, ettersom han sikkert har en bedre amp i et øvingslokale e.l. (Kan godt hende jeg tar veldig feil da..) I det tilfellet så er jo MG15 en helt grei øvingsamp, men skulle jeg valgt, hadde jeg heller gått for en Line 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox forsterkerne er de som låter nærmest de klassiske forsterker-modellene som alle simulerer, slik jeg ser det. Du får en bruk AD30VT f.eks for småpenger. Line6 er sikkert flott på mer metall orienterte greier, men de jeg har prøvd låter bare ikke i nærheten av klassiske Vox/Marshall/Fender amper. Også effektene på Vox forsterkerne låter bra faktisk.

Vel, det er nå bare min mening, etter å ha eid både Line6 og Vox produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin forsterker for ditt behov (en av de absolutt beste i denne klassen):

Vox Valvetronix VT30. Betydelig bedre på absolutt alt enn hvilken som helst Marshall MG forsterker! Den har til og med bedre "Marshall" lyd enn Marshall sin MG-serie.

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrengen på disse små SS-baserte 15watterne fra Marshall er ikke så bra, synes jeg. Men dette er greie ting, spesielt om man skal kjøre pedaler eller prosessorer i forkant (som f.eks. Line 6 Pocket Pod og lignende). Jeg kjører mye på et slikt oppsett, men med forløperen til Marshall MG15. Bruker omtrent ALDRI forsterkeren uten en eller annen form for effekt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvertfall at Vox lager forsterkermodelleringer som låter knallbra. Spiller selv med Vox Tonelab rett i PA når jeg spiller, og folk flest synes jeg har kul gitarlyd. Fornøyd med lyden selv også forsåvidt. Ikke like fornøyd med det jeg har prøvd av Line6-modelleringer og Marshall MG-forsterkere.

Jeg ville gått for Vox VT30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skiller egentlig 15 watteren og 30 watteren? Er det verdt å legge i 500-600 kr ekstra for 30 watteren eller holder 15 for hjemmebruk? Man finner vanlig clean og vreng, samt noen effekter i VT modellene? (på samme måte som line6 spider modellene tenker jeg)

Er det også slik at vox vt modellene er rør forsterkere? Hva er Marshallen?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.