Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studio for første gang


Knewt

Anbefalte innlegg

Tenkte du å spille inn trommer, bass og gitar samtidig? Eller?

Som følgespor ja. For å ha og gå etter senere. Noen ganger blir følgesporet så bra at det ender opp på den ferdige innspillingen også. Det er jo også letter å få groovet man har i en livesetting hvis man spiller sammen også i studio. Det er også letter for trommisen å få inn ting feilfritt når han har noe å spille etter. Så lenge trommene sitter, er jo resten ikke noe problem å spille inn og editere etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som følgespor ja. For å ha og gå etter senere. Noen ganger blir følgesporet så bra at det ender opp på den ferdige innspillingen også. Det er jo også letter å få groovet man har i en livesetting hvis man spiller sammen også i studio. Det er også letter for trommisen å få inn ting feilfritt når han har noe å spille etter. Så lenge trommene sitter, er jo resten ikke noe problem å spille inn og editere etterpå.

Åja, sånn ja. Skjønner. :) Det er vel smart, ja. Vi får snakke med han fra studio i morra også og høre hva han sier. Jeg bare tenkte det var greit å vite litt før jeg møter opp.

Vet ikke om spørsmålet jeg endret inn i forrige post blir oversett, så spør igjen her: finnes det noen vanlig timespris på studio? Tror det vi skal i tar et sted rett over 300 kroner timen, både for innspilling og miksing/mastering. Er dette høyt eller lavt? Vi får låne alt av utstyr der (med unntak av gitarer og bass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånn ja. Skjønner. :) Det er vel smart, ja. Vi får snakke med han fra studio i morra også og høre hva han sier. Jeg bare tenkte det var greit å vite litt før jeg møter opp.

Vet ikke om spørsmålet jeg endret inn i forrige post blir oversett, så spør igjen her: finnes det noen vanlig timespris på studio? Tror det vi skal i tar et sted rett over 300 kroner timen, både for innspilling og miksing/mastering. Er dette høyt eller lavt? Vi får låne alt av utstyr der (med unntak av gitarer og bass).

Det er vel forholdsvis billig!

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommisen vår sa at hvis han skal spille med metronom kommer alt til å gå til h*******. Han spiller mye bedre uten påstår han. Men han bør ha noe til å hjelpe han å holde rytmen litt.

Bullshit. Det sier han bare fordi han ikke kan spille etter metronom, og ikke gidder å øve på det.

Jeg har vært i studio med to band nå i August, ene gangen med en trommis som er vant til å spille med metronom, og andre gangen med en som ikke er vant. Vi brukte sikkert 4 ganger så lang tid på trommene når trommisen ikke kunne spille med metronom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit. Det sier han bare fordi han ikke kan spille etter metronom, og ikke gidder å øve på det.

Jeg har vært i studio med to band nå i August, ene gangen med en trommis som er vant til å spille med metronom, og andre gangen med en som ikke er vant. Vi brukte sikkert 4 ganger så lang tid på trommene når trommisen ikke kunne spille med metronom.

Mest sannsynlig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metronom forenkler innspillings- og redigeringsprosessen betraktelig, så å spille inn uten er nesten bakvendt. Hvis trommisen ikke kan få til bedre flyt med metronom, må han/hun øve mer. Det samme gjelder bassist, gitarist, etc. Ideelt sett skulle man ha kunnet spilt inn hvilket som helst instrument først sammen med metronom, uten at det hadde påvirket prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.