Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pinglete Marshall.


Arachno

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en tid tilbake en gammel JCM 900-combo.(4102)

Syntes ikke den låt så halv-gæli først, men etter å ha spilt en del på den så synes jeg nå at den låter ganske så "pinglete" og "papp-aktig".! Ikke noe BÅNNDRAG i den, liksom. Lurer på om det er noe man kan gjøre med den for å bøte litt på dette problemet? Mods, eller noe? Eller sette i noen andre rør? Det sitter 6L6 i den nå. Må nevnes at den låter atskillig bedre når jeg kjører den gjennom 1936v-kabinettet, men grunnen til at jeg kjøpte den var jo nettopp for å SLIPPE å drasse med seg så mye rundt omking og bære seg skakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementene er G12T75. Prøvde med Vintage 30, men jeg syntes ikke det hjalp noe særlig, så jeg satte inn G12T75 igjen.

Er litt usikker på når rørene ble byttet sist, men det er nok minst ett år siden.. Men rørene bør vel holde litt lenger enn DET?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais Arachno

Er redd du ikke får mer ut av 900 combo`n din enn den gir deg pr. i dag.. Tviler på at rørene dine er dårlige..

(men vi kan prøve et nytt sett med 6l6, om du fortsatt vil ha byttet pot´ene)

Jeg prøvde ampen din på et 4x12 og den brølte godt fra seg der, og syntes den låt rimelig godt på 1936 kabbet mitt,

men jeg "bånna" ikke volumpot´et 100%... :)

Tro rett og slett du mister for mye trøkk pga det åpne kabinettet, som Audun også presisere..

Kan ikke få i både pose og smekk... Lett transport, lett lyd, tung transport, tung lyd... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais Arachno

Er redd du ikke får mer ut av 900 combo`n din enn den gir deg pr. i dag.. Tviler på at rørene dine er dårlige..

(men vi kan prøve et nytt sett med 6l6, om du fortsatt vil ha byttet pot´ene)

Jeg prøvde ampen din på et 4x12 og den brølte godt fra seg der, og syntes den låt rimelig godt på 1936 kabbet mitt,

men jeg "bånna" ikke volumpot´et 100%... :)

Tro rett og slett du mister for mye trøkk pga det åpne kabinettet, som Audun også presisere..

Kan ikke få i både pose og smekk... Lett transport, lett lyd, tung transport, tung lyd... :D

Joda, jeg vil fortsatt bytte pot'ene. Men jeg må nok vente til NESTE måned, da jeg måtte ha den gamle kjerra på verksted etter EU-kontroll.. I mellomtiden kan jeg jo ta på meg snekker-hatten, og prøve å få LUKKET det kabinettet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vil fortsatt bytte pot'ene. Men jeg må nok vente til NESTE måned, da jeg måtte ha den gamle kjerra på verksted etter EU-kontroll.. I mellomtiden kan jeg jo ta på meg snekker-hatten, og prøve å få LUKKET det kabinettet.?

Sjekk at ampen får nok ventilasjon da, hvis du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vil fortsatt bytte pot'ene. Men jeg må nok vente til NESTE måned, da jeg måtte ha den gamle kjerra på verksted etter EU-kontroll.. I mellomtiden kan jeg jo ta på meg snekker-hatten, og prøve å få LUKKET det kabinettet.?

NEI-NEI-NEI.. Dette vil du ikke gjøre. Da MÅ du i så fall finne en kreativ løsning ang varme, dvs vifter og mye styr.. Dont du it.... Prøv heller å se om det hjelpe med forskjellig plasseringer i rommet. Det er relativ stor forskjell om ampen står midt i rommer vs intill en vegg vs et hjørne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? Ei lita pute? Kanskje ikke så dumt. Det skal jeg prøve. Takker for tips!

Når du først er i gang, så ta en lettantennelig pute og sørg for at den klemmer godt i mot utg.rørene. Regner med at brannforsikringen er betalt, og så er det bare vente på utbetaling av forsikringsoppgjøret, Vips,, nytt lokale og amper kan kjøpes inn :lol:

He-he serøsit : Bruk hue, så kan dette faktisk være et eksperiment verdt å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.