Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-10: Fa`n, er ikke DETTE mulig..?


Neros

Anbefalte innlegg

Hallais...

Har på ny skaffet meg en GT-10.. Og har hele tiden fått det for meg at det skulle være mulig å sette opp denne med 2 pre-amp modeller ink. repsektive

effekter, og så kjøre de ut til hver sin forsterker via L\R output. Men det ser jaggu ut som om idiotene hos Boss stengte denne mulighet ved å mikse sammen de 2 pre-ampkanalene til et felles stereo spor ut.. Håper jeg tar feil , men jeg finner det pina død meg ikke ut..

Mitt ønske er å kjøre en Bugera 6262 på en kanal, og en Bugera 1990 på en annen samtidig.... Med så mye dill-dall de har puttet inn i denne boksen, virker det helt fjærnt at dette ikke skal la seg gjøre... men....(?)

Noen GT-10 guruer der ute som kan gi meg et konkret svar på om dette er mulig...?

Ut over dette er jeg grisefornøyd med brettet.. Bruker egentlig ikke pre-amp modellene, da jeg har linket inn en Bugera pre-amp i loopen.

Pre-amp modellen låter ikke særlig bra, men effektene er absolutt anvendelige.. EQ alene, er verdt bruktprisen på en slik dings..

Best vreng til nå er Bugera 6262, men kun en liten dæsj EQ i loopen.. slenger på litt delay for solo.. Låter fabelaktig... (så godt det er mulig for en

som ikke kan spille verdt en skit, ifølge min fjortis hjemme) :blink:

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje ikke dumt å ha denne DVD`n Han er flink til å forenkle et overteknisk produkt..

Men det må da være mulig å finne ut om det jeg ønsker er mulig.. Jeg begynner å mistenke at det ikke lar seg gjøre..

Har forsøkt alle (tru eg) varianter av a\b kanaler, men får ikke hver pre-amp kanal ut på hver sin L\R utgang. Samme fa`n

hva jeg gjør så blir de mikset sammen til et stereo signal rett før utgangen... Grrrrrrrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje ikke dumt å ha denne DVD`n Han er flink til å forenkle et overteknisk produkt..

Men det må da være mulig å finne ut om det jeg ønsker er mulig.. Jeg begynner å mistenke at det ikke lar seg gjøre..

Har forsøkt alle (tru eg) varianter av a\b kanaler, men får ikke hver pre-amp kanal ut på hver sin L\R utgang. Samme fa`n

hva jeg gjør så blir de mikset sammen til et stereo signal rett før utgangen... Grrrrrrrrrrrrrrrr

Hva med denne her?: http://www.bossus.com/support/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varianten har jeg tenkt ut selv også, men takker for tipset ;-) men det er en nødløsning. Kjører 4-cable way, og ønsker primært å bruke den ene Bugera pre-ampen aktivt, mens jeg mater den andre Bugeran med effekter/pre-amp fra GT-10'n..

Det ser dessverre ut til at Boss ikke har valgt å ha med denne muligheten... Teknisk og sw messig burde det være en smal sak... Puslete at de ikke la til en loop ekstra også, når jeg først er i gang med min klagesang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette i går, men kan banne på jeg fikk samme lyd ut på L/R out. Og jeg tolker også dual L/R som om at den skal kjøre hver sim amp til hver sin utgang. Skal sjekke på ny i morgen, må være noe gæli jeg har gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette i går, men kan banne på jeg fikk samme lyd ut på L/R out. Og jeg tolker også dual L/R som om at den skal kjøre hver sim amp til hver sin utgang. Skal sjekke på ny i morgen, må være noe gæli jeg har gjort..

Funker som ei kule med Dual L/R modus. De effektene du evt. plasserer etter hver av preampene (på de separate parallelle linjene) vil også have i hver sin kanal.

Hvis man setter preampene i Dual Mono modus, kan FX1 og FX2 blokkene settes til Pan og pannes hardt venstre og høyre som Ace foreslår i meldingen over, men det er jo greit at de er ledige til annen bruk.

Edit: typo... ikke lett å skrive med gips på høyre hånd (og helt umulig å spille gitar :()

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker som ei kule med Dual L/R modus. De effektene du evt. plasserer etter hver av preampene (på de separate parallelle linjene) vil også have i hver sin kanal.

Hvis man setter preampene i Dual Mono modus, kan FX1 og FX2 blokkene settes til Pan og pannes hardt venstre og høyre som Ace foreslår i meldingen over, men det er jo greit at de er ledige til annen bruk.

Edit: typo... ikke lett å skrive med gips på høyre hånd (og helt umulig å spille gitar :()

DJ

--

Vel, jeg får det ikke til... Setter jeg den til Dual L\R får et blandet signal bestående av begge pre-ampene på både L og R ut, høres ut som et stereosignal. Setter jeg den i Dual mono så får jeg identisk signal ut på L og R (ingen bombe det :-) Dynamic funker som normalt, samme gjør valget mellom pre-ampene. Men ikke pokker om jeg får styrt hver kanal ut på hver sin utgang..

Å bruke FX for å panne ut til hver side, er ikke en option da jeg trenger disse til "krydder" i signalveien... Dersom det skal funke, så lurer jeg noe jækelig på hva jeg gjør feil..(?)

Ga litt fa`n til slutt, og satte sammen en annen spennende rigg til Fjortisen i huset i stedenfor.. Bruker Bugera 1990 som effekt amp på hans Line 6 HD147. Dvs Send fra Line 6 til return på Bugera`n så inn på høyre side av Marshall 2x12`n, venstre side mates direkte fra Line 6. Det ga et helsikes løft i lyd..

Men det irriterer meg at jeg ikke får GT-10 til å samarbeide... Skulle kanskje hatt en GT-Pro i stedenfor, der har man i det minste 2 looper å leke med... Noen som vil bytte..? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp, for det funker med Dual L/R. Vanskelig å ikke få det til å funke for å si det sånn... må i tilfelle legge inn noen pan effekter etter preampene eller noe sånt. Og hvis man bare har en jack i Left-utgangen blir det jo en monomiks på den (men det er vel neppe det du gjør). Hvis du vil kan jeg sende deg en patch med et Dual L/R oppsett. Har akkurat laget en her som en sanity check.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man bare har en jack i Left-utgangen blir det jo en monomiks på den (men det er vel neppe det du gjør).

DJ

--

:rolleyes::wacko::blink::blush: Kremt... Jeg, i all min latskap gadd ikke å kable opp riktig.. Satt å switchet jack`n

mellom L og R, og fikk da samme lyd.. Kremt.. Funket fjellstøtt med en jack i BÅDE L og R, og så switche kabler inn til test-ampen... Vel jeg ble happy, men Fjortisen kommer til å protestere villt, når jeg rapper tilbake Bugeran fra Line 6 set-up`n hans.. Bøyer meg i støvet i full ydmyket over egen totale dummhet... :D

PS: men savner fortsatt en Loop til da, hadde vært konge å fått loopet inn hver av rørampenes pre-amper i systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.