Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iPhone 4 kamera-og-lyd-test


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg skulle teste hvordan kameraet på iPhone 4 funka til opptak, så jeg covra Early Grave av Architects her om dagen.. Tar gjerne i mot litt tilbakemeldinger. Var litt utight helt på starten, på slutten av tappinga og under breakdownet på slutten, fikk problemer med å høre musikken, så det er jeg fullt klar over. Fant også ut i ettertid at jeg kanskje burde brukt kamerat på baksiden av telefonen, og ikke frontkameraet, så hadde det blitt i HD :rolleyes: men det kan fikses en dag jeg har tid.. Uansett, feedback? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Skal prøve å få slengt opp et klipp i HD i dag.

MEN I FAEN :<

Skulle så jævlig ønske at jeg var så skilled.. Herregud!

Hadde kanskje klart de raskeste delene der i 10 % av farta xD

Va'kke så gæren kvalitet, men hadde nok blitt en del bedre med det andre kameraet ja :P

De raskeste delene er vel 16-deler i 160-170 eller noe sånt, som låta går i. Er ikke så veldig vanskelig, da det bare er åpen streng og hammer ons med en liten ters. Altså pekefinger og langefinger med to bånd mellom. :P Det som er litt tricky er timingen og stringskippingen, men det er bare å starte sakte, i halv fart eller noe sånt, og jobbe seg oppover. Bruk metronom!

Hvilken Kanal og hvordan stiller du EQ'en i det klippet her?...

bruker du pedaler?

God video forresten! skulle prøvd HD-kameraet ja! :)

Bruker hotplate og en Boss SD-1 foran til å tighte opp! Ellers er vel innstillingene noe rundt: Gain på klokka 11, bass på klokka 1, mids på klokka 3, treble på klokka 1 og presence på klokka 1. Lead volume står på klokka klokka 11, og har mastervolum på litt over 2 og dempet en del med hotplate. Blackmore'n spiller så sinnsvakt høyt :P

Bra greier. Så den på edge-nettverk på en iPhone så kan ikke si så mye om kvaliteten. Har tenkt til å lære meg den sjøl en dag. Tabs?

Takk! Lærte meg mye av den på øret, men ellers er vel denne tabben omtrent 100% korrekt :) Brukte den til å få inn småting som jeg ikke tok på gehør.

Det så jo bra ut, ihvert fall. Må innrømme at lyden var av en slik karakter at jeg ikke greide å høre særlig mye av det du spilte eller "backtracket".

Sant nok, men syns ikke lyden ble helt forjævlig heller, som den har blitt med alle telefoner jeg har hatt tidligere og webcammet mitt :P Så mitt snitt til å endelig poste en cover på youtube. Men skulle ønske jeg hadde noe skikkelig opptaksutstyr. Har FL Studio 9, det burde vel funke til å ta opp ting med? Også skaffe en mikk (Shure SM57?) og et greit lydkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Skal prøve å få slengt opp et klipp i HD i dag.

De raskeste delene er vel 16-deler i 160-170 eller noe sånt, som låta går i. Er ikke så veldig vanskelig, da det bare er åpen streng og hammer ons med en liten ters. Altså pekefinger og langefinger med to bånd mellom. :P Det som er litt tricky er timingen og stringskippingen, men det er bare å starte sakte, i halv fart eller noe sånt, og jobbe seg oppover. Bruk metronom!

Bruker hotplate og en Boss SD-1 foran til å tighte opp! Ellers er vel innstillingene noe rundt: Gain på klokka 11, bass på klokka 1, mids på klokka 3, treble på klokka 1 og presence på klokka 1. Lead volume står på klokka klokka 11, og har mastervolum på litt over 2 og dempet en del med hotplate. Blackmore'n spiller så sinnsvakt høyt :P

Takk! Lærte meg mye av den på øret, men ellers er vel denne tabben omtrent 100% korrekt :) Brukte den til å få inn småting som jeg ikke tok på gehør.

Sant nok, men syns ikke lyden ble helt forjævlig heller, som den har blitt med alle telefoner jeg har hatt tidligere og webcammet mitt :P Så mitt snitt til å endelig poste en cover på youtube. Men skulle ønske jeg hadde noe skikkelig opptaksutstyr. Har FL Studio 9, det burde vel funke til å ta opp ting med? Også skaffe en mikk (Shure SM57?) og et greit lydkort?

Ja, det bør da funke det. Har ikke erfaring med FL Studio, men så lenge det kan ta opp audiospor, er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! HD coming up.

Tok en annen låt, litt utight til tider, også er muligens min gitar litt for lav i forhold til musikken, men det har mye å gjøre med at mikken ligger mot høytalerne fra pcen, mens ampen står på andre siden :P Uansett.. Enda en Architects-cover! Yay! Ris eller ros å få?

Du må forresten klikke deg inn på youtube for å få den i HD, tror jeg..

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før jeg GTFO, så tok jeg Early Grave på nytt også. Nå begynner jeg (og dere også, sikkert) å bli dritt lei Architects, men here you go:

Fikk totalt jernteppe under tappe-delen, så det faila totalt, som man kan se :lol: Men resten gikk jo greit.. Også ser man bedre hva jeg gjør i HD, som jo er så fint for Boffen som skal lære seg denne vakre melodien.. :P God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najs! Jeg har kikka litt på tab'en til den nå. Åssen stemming er det egentlig? xD

Jeg skal prøve å lære meg den, med å gjøre det samme som når jeg skulle lære meg Opeth - Heir Apparent. Når jeg begynte å øve på den hadde jeg ikke sjans i havet til å klare det, så øvde jeg til jeg klarte det. Det er den måten jeg lærer raskest på ^^

Skal ikke forurense tråden din though, jeg elsker gitarlyden til architects :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.