Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AC/DC Sound, hvilken forsterker?


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spørs om du hadde sagt det samme etter å ha prøvd en Plexi Super Bass.

Det samme kan sies om mange andre lyder. Jeg har verken råd, plass eller lyst til å ha 10+ 50/100w rørhoder og tilhørende cab's hjemme for å reprodusere lydene til mine favorittgitarister med 90-95%. Etter min mening klarer Night Train'en å reprodusere veldig mange lyder på en meget bra måte for en relativt billig penge (spesielt etter bytte av preamp rør). Ikke tar den opp stor plass heller, og volumet på den er levelig for meg og mine naboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan sies om mange andre lyder. Jeg har verken råd, plass eller lyst til å ha 10+ 50/100w rørhoder og tilhørende cab's hjemme for å reprodusere lydene til mine favorittgitarister med 90-95%. Etter min mening klarer Night Train'en å reprodusere veldig mange lyder på en meget bra måte for en relativt billig penge (spesielt etter bytte av preamp rør). Ikke tar den opp stor plass heller, og volumet på den er levelig for meg og mine naboer :)

Det er likevel ikke sikkert det er lurt å hevde at Night Train'en nailer Plexi, Blackface eller 60's Vox,

når andre sammenlikner med originalene. (men det kan det jo hende du også har gjort, siden du er så sikker i din sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel ikke sikkert det er lurt å hevde at Night Train'en nailer Plexi, Blackface eller 60's Vox,

når andre sammenlikner med originalene. (men det kan det jo hende du også har gjort, siden du er så sikker i din sak)

Nailer eller tilnærmet er vel to forskjellige ting. Ikke alle er kravstore ;) Og de som er det får bare bygge et ekstra rom for amphoder for å tilfredstille sine behov.

Poenget mitt var at det er lett å få en tilnærmet AC/DC tone fra en Vox Night Train. Jeg har aldri sagt at NT'en "nailer" AC/DC tonen. NT'en klarer det både med standard preamp tubes (Sovtek 12AX7-WA) men den blir enda mer tilnærmet med andre preamp rør (eksempelvis TAD-7025s og Tung-Sol 12AX7 - da disse gir NT'en en mer tilnærmet Marshall'ish tone).

For å naile så må man ha identisk utstyr. Og selv da er det ikke sikkert man nailer, da de fleste store band somregel har en del custom valg i sitt utstyr (kretser, rør, pickups, gitarer, effekter/pedaler, kabinett, osv, osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Japp, litt reklam här, beklagar, men jag har en Marshall Studio 15 / 4001-combo som möjligtvis kan vara till salgs så jag tänker att det kan vara relevant för trådstartaren. Det är en söt liten rackare på 15 watt med Celestion V30-element som bara gjordes i ca 500 exemplar. Den har inbyggd attenuator och kan också köras på 1 watt. Klassiskt Marshall-ljud till sovrummet, hemstudion och portabel gigging.

Det är bara att säga till om det kan vara av intresse :) .

Reviews på Harmony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, litt reklam här, beklagar, men jag har en Marshall Studio 15 / 4001-combo som möjligtvis kan vara till salgs så jag tänker att det kan vara relevant för trådstartaren. Det är en söt liten rackare på 15 watt med Celestion V30-element som bara gjordes i ca 500 exemplar. Den har inbyggd attenuator och kan också köras på 1 watt. Klassiskt Marshall-ljud till sovrummet, hemstudion och portabel gigging.

Det är bara att säga till om det kan vara av intresse :) .

Reviews på Harmony.

Hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.