Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-8 i PA


Anbefalte innlegg

Hei!

Er rimelig blank på dette og trenger derfor litt hjelp, skal spille konsert på lørdag og forsterkerene arrangørene stiller med er en Fender Twin reverb combo og en Voc AC30 (knallbrae forsterkere, men ikke til vårt bruk).

Da jeg ikke har mulighet til å ta med forterker selv regner jeg med at jeg må bruke Boss GT-8 rett i PA eller gjennom forsterker. Hva tror dere er best?

Det jeg tenkte på var altså å kjøre bossen stereo i PA, men det jeg lurer på da er om at lyden kan bli noe tynn, det fikk jeg iallfall erfart da jeg kjørte den i forsterker en gang, etter det har jeg alltid likt meg med ren forsterkervreng på scenen. Men ettersom dette ikke er mulig, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bra lyd ut av dette? :)

Beklager litt kronglete og slurvete skriging, begynner å bli seint nå.

Er meget takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får monitor på scenen så ville jeg kjørt GT-8 rett i PA. Om du synes lyden blir tynn da så er det vel bare å ratte litt EQ enten på GT-8'n eller på miksepulten.

Jeg spiller selv live med multieffekt rett i PA, og jeg synes det funker gull, bare passe på å stille inn boksen riktig (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte 4 gigs denne helgen med GT-8 rett i PA'en, og det er det den er laget for. Fender Twin er en bra amp, ja, men ikke til å støtte en multieffekt.

Gitarforsterkere er laget for å ha en frekvensrespons godt plassert i mellomtoneregisteret. Bare å se på spesifikasjonene til elementene i ampen. Dersom du føler det gir tynn lyd skjønner jeg det godt :) Du kan eventuellt splitte signalet fra GT'en og bruke Fendern som scenemonitor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke Axe-Fx her. Det er bare en boks med BOSS effekter.

Det jeg har brukt har vært en GT-6, og den funka bra hvis jeg brukte'n

som effektboks foran ampen.

Rett i PA syns jeg ikke den låt bra i det hele tatt, men GT-8 er kanskje bedre?

Det er vel innstillinger både for PA og forskjellige amper på den der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er fullstendig klar over at vi ikke snakker Axe-Fx her, men når det gjelder å putte den foran en Fender Twin, så snakker vi heller ikke enkeltpedaler til flerfoldige tusen heller.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal låte bedre å putte GT-8'en inn i en Fender amp enn å kjøre den rett i PAen. Det er fortsatt GT-8'en som lager lydene. Men ja det stemmer, den har output-innstillinger for combo-amp, og også for combo-amp retur. Det optimale, dersom du skal bruke ampen, vil være å bypasse hele preampen til GT-8'en.

Men igjen, dersom han skal begynne å skru presets som om han har en Fender Twin, så trenger han først en Fender Twin å prøve ut lydene på. Og det å skru GT-8 presets på et kvarter før du skal på er nok ikke noen god idé. Jeg tror han har desidert størst suksess ved å skru presets med GT-8'en koblet på et vanlig stereoanlegg, for så å kjøre de samme preset'ene inn i en PA på konserten. Da bruker han et system han er vandt med, og som låter mer enn godt nok for de fleste sammenhenger.

Husk, vi snakker ikke studioinnspilling heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.