Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson


IbanezFanatic777

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nå tenkt å gå til innkjøp av følgende gitar:

Gibson Les Paul 1957 Custom GoldTop, antar det blir DarkBack..

Det eneste jeg gjerne vil vite før jeg går til innkjøp av denne, er hvordan den er å spille på..

Sånn om halsen er en drøm for bluesy lick og GNR-like riff og soloer, og annet som likner på dette..

Slash er jo mitt største idol, så blir mye Slash-cover, men er i ferd med å begynne å utvikle gehør og evne til å lage egne saker også :ninja:

Oh, og mikkene, bør de byttes ut med Seymour Duncan Alnico Pro II, eller er de Ok de som er? Stock-pickups pleier jo ofte å være noe de hiver i for at gitaren skal være klar til å spilles på når den kommer til butikken, ikke fordi de passer til gitaren.. Mulig at de er skreddersydde når det er Custom-gitar, det vet jeg ikke, er på en måte derfor jeg spør ^^

Jeg antar jeg kommer til å beholde mikkene som er, men sånn for ordens skyld, så jeg ikke får bakoversveis når jeg sitter på gutterommet og drømmer om å bli rockestjerne B)

Yeah, Gibson Custom :D

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heisann

snip :ninja:

Oh, og mikkene, bør de byttes ut med Seymour Duncan Alnico Pro II, eller er de Ok de som er? Stock-pickups pleier jo ofte å være noe de hiver i for at gitaren skal være klar til å spilles på når den kommer til butikken, ikke fordi de passer til gitaren.. Mulig at de snip

Yeah, Gibson Custom :D

Er det du som mener det som er uthevet, eller er det en eller annen ekspert som har innbilt deg det der?

I begge tilfeller er det pølsesnakk som faller på sin egen urimelighet.

Hvis det hadde vært sant, tenk så enkelt det da hadde vært å lage en gitar som er mye bedre enn alle andre vet å sette inn "korrekte" pickups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for mikrofonene.

Har du ikke tenkt å prøve gitaren før du kjøper?

Jo, men om jeg ber de folka der jeg bestiller den om å skaffe den, så må jeg kjøpe den.. Er en slags policy de har.. Så når jeg først står med gitaren i hendene, så er den kun få minutter fra å være i min eie..

Men skal jo teste den.. ^^

Jeg håper den lever opp til forventingene :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som mener det som er uthevet, eller er det en eller annen ekspert som har innbilt deg det der?

Det er det jeg som mener etter å ha kjøpt to billige Ibanez RGer, og snakket med andre om dette..

Begge gitarene høres til tider ut som sinte veps med stock-pickupsa, men det kan jo også være pga de enormt tynne strengene, hva vet vel jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leveres vel med Burstbucker 1 og 2 i hhv neck og bridge, som begge har AlNiCo II magneter. De har antageligvis litt lavere output enn SD Alnico Pro II.

Faktisk omvendt. SD Alnico II Pro har lavere output enn BurstBucker Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å misunne deg R7.... Har prøvd et par, og halsen er ganske fet, men veldig behagelig. Burstbuckerne som står i R7'en er Gibsons egne PAF-replikas, så de holder nok i lange baner så lenge det ikke er helt spesielle lydpreferanser du har. Hvis det er en forretning du kjøper av, vil de også kunne justere den litt ut i fra dine preferanser, så der vil du nok ikke bli skuffet. Du har virkelig noe å glede deg til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg gleder meg som sagt veldig til å få tak i denne gitaren, flunkende ny :D

Er jo ikke lenge til..

Er det noen andre her som har denne gitaren, som kan anbefale den?

Uansett, jeg ser frem til dette. Virker som om gitaren kommer til å innfri alle forventinger :D

Oh, og det jeg skal spille slir jo normale, små-artige ting. Blir nok passende til gitaren ^^

Også tenkte jeg å kjøpe en Slash signatur-wah-wah-pedal når jeg først skal brenne av litt gryn.. Blir interessant å eksperimentere med dette :D

Endret av Ibanezfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg har nå tenkt å gå til innkjøp av følgende gitar:

Gibson Les Paul 1957 Custom GoldTop, antar det blir DarkBack..

Det eneste jeg gjerne vil vite før jeg går til innkjøp av denne, er hvordan den er å spille på..

Sånn om halsen er en drøm for bluesy lick og GNR-like riff og soloer, og annet som likner på dette..

Slash er jo mitt største idol, så blir mye Slash-cover, men er i ferd med å begynne å utvikle gehør og evne til å lage egne saker også :ninja:

Oh, og mikkene, bør de byttes ut med Seymour Duncan Alnico Pro II, eller er de Ok de som er? Stock-pickups pleier jo ofte å være noe de hiver i for at gitaren skal være klar til å spilles på når den kommer til butikken, ikke fordi de passer til gitaren.. Mulig at de er skreddersydde når det er Custom-gitar, det vet jeg ikke, er på en måte derfor jeg spør ^^

Jeg antar jeg kommer til å beholde mikkene som er, men sånn for ordens skyld, så jeg ikke får bakoversveis når jeg sitter på gutterommet og drømmer om å bli rockestjerne B)

Yeah, Gibson Custom :D

Det virker som du er opphengt i "Slash" lyden. Hvorfor ikke kjøpe en Slash signatur gitar da? Så får du en unchambered Les Paul med custom neck, SD Alnico II Pro pickups, bedre volumpots, og TonePro deler rundt baut? Slash signaturen finnes i GoldTop også.

Totalt sett så regner jeg med at det vil koste deg mindre enn en Custom. I tillegg så er gitaren oppgradert på mange forskjellige måter i forhold til enn vanlig Les Paul.

Jeg kjøpte en Slash signatur selv (den før GoldTop, med en variant av Tobacco Burst). Ikke fordi det var en Slash signatur, men fordi gitaren var oppsatt og levert fra fabrikk akkurat slik jeg ønsket den: Unchambered, SD Alnico II Pro pickups, TonePro deler rundt baut, oppgraderte volum og tone pots, og halsen var perfekt (60's for tynn, 50's for tykk, Slash neck'en er en mellomting). I tillegg så er det favoritt designet mitt på en LP. Sammenlignet med en Les Paul Standard fra samme årstall (2008) så hadde Slash signaturen BETYDELIG bedre tone (etter min smak) og ikke minst mye bedre sustain!

Alle gitarbutikkene jeg har vært innom med gitaren (til service, osv) har tatt seg en prøvetur på den og alle poengterte hvor god tone gitaren har :)

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig, men Burstbucker Pro er ikke det samme som Burstbucker 1 og 2. BB Pro har AlNiCo V, som kan være mer "sinna" enn AlNiCo II.

Ah, beklager. Tenkte BurstBucker Pro, siden det er det som er "standard" på de nyere Les Paul fra fabrikk :) BB 1/2 har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke direkte opphengt i Slash-lyden.. Vil jo etterhvert utvikle ei egen identitet, og da nytter det ikke å kopiere ham.. Men kan jo covre noe.. Da trenger jeg jo den lyden..

Men det er jo en av lydene jeg trenger..

Jeg vet ikke hvor mye en Slash Gibson Les Paul-signaturmodell koster, men jeg skal altså gå til anskaffelse av en Gibson Custom som nevnt tidligere, så kjøper jeg evt en Slash-signatur senere..

Men blir uansett genialt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.