Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

valg av billig røramp


dalarocker

Anbefalte innlegg

Skal du ha Bugera, så les litt reviews på Harmony Central (google it)

Og sørg for å kjøpe en nyere modell, ikke en gammel ettersom det var mye feil med de gamle.

Les heller igjennom denne :Bugera mod

Men for å ta kortversjonen: Det er IKKE og ALDR vært MYE feil på Bugera ampene. Men det har vært en gjenganger av en feil som har skapt en storm i et vannglass. Det er en kontakt internt i ampen som kan smelte, og skaper et ganske stygg kortsluttning. Dette kan enkelt utbedres ved å lodde kablene direkte til printet, og dette er også gjort på senere modeller av 333/333XL og 6260/6262. Nyere Bugera amper har også hurtigkontakt mellom powertrafo og mainboard, men denne er av en helt annen kvalitet. Har ikke hørt om et eneste tilfelle hvor denne smelter.. Men personlig ville jeg ( og har gjort på min 1990) ha fjernet denne også..

Liker du lyden i 333XL så kjøp den.. Men krev at de sjekker at nevnte kontakt er utbedret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Les heller igjennom denne :Bugera mod

Men for å ta kortversjonen: Det er IKKE og ALDR vært MYE feil på Bugera ampene. Men det har vært en gjenganger av en feil som har skapt en storm i et vannglass. Det er en kontakt internt i ampen som kan smelte, og skaper et ganske stygg kortsluttning. Dette kan enkelt utbedres ved å lodde kablene direkte til printet, og dette er også gjort på senere modeller av 333/333XL og 6260/6262. Nyere Bugera amper har også hurtigkontakt mellom powertrafo og mainboard, men denne er av en helt annen kvalitet. Har ikke hørt om et eneste tilfelle hvor denne smelter.. Men personlig ville jeg ( og har gjort på min 1990) ha fjernet denne også..

Liker du lyden i 333XL så kjøp den.. Men krev at de sjekker at nevnte kontakt er utbedret..

tusen takk for svaret!

var akkurat det jeg var ute etter å høre!

så kvaliteten på Bugera ampene er ikke noe dårligere enn Peavey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kvaliteten på Bugera ampene er ikke noe dårligere enn Peavey?

Bugera er ikke på høyde med Peavay når det gjelder kvalitet, det sier seg selv når du sammeligner nypris på ampene. Men jeg hevder at kvaliteten er langt bedre enn hva som man får inntrykk av om man leser reviews på nettet. Men en ting du skal ta høyde for, er at om du kjøper Bugera ny så vil den tape seg ganske raskt i verdi. Normalen er at de faller nesten 50% når du tar den ut av butikken.. Kjøper du deg en brukt Peavay, så får du omtrent det samme igjen når du selger denne igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, prisen er så og si lik, og det er også grunnen til at det står mellom de to.

burde kanskje ha nevnt det da jeg spurte angående kvalitet, for om Valvekingen har betydelig bedre kvalitet, blir valget mitt mye enklere!

Jeg tror neppe det er en ENORM forskjell i kvalitet mellom de 2 nevnte ampene.. Kjøp den DU synes låter best..

Personlig ville jeg lett ha tatt Bugera`n over Peavay`n.... Begge er skrudd sammen av kinesere...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.