Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

valg av billig røramp


dalarocker

Anbefalte innlegg

hallo!

nå er det tid for å kjøpe en ny rørtopp for min del, og har klart å begrense det ned til to amper.

lurer litt på hvilken jeg skal velge så tenkte jeg kunne spørre etter forslag.

valget står mellom Bugera 333xl og Peavey Valveking.

noen som har noen meninger å komme med?

også interessert i å høre om noen har noen andre amper i samme prisklasse å anbefale! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei - jeg er i ferd med å bli forhandler av Laboga amps. Denne kommer nok på litt (men ikke mye) mer en de ampene du nevner. Dette er amper av ytterste kvalitet (bygg og lyd) - og selv om de ikke er så kjente i Norge enda - så kan du sjekke lydklipp og liste over artister som bruker disse på hjemmesidene jeg linket til - så finner du nok at dette ikke er no tull B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laboga er kongeamper!!! *sparesparespare*

Jeg har bare prøvd en liten hvit sak, men lyden er noe som overgår det meste jeg har hørt. Selvfølgelig en smakssak! Jeg tipper jeg juicer på med en Alligator eller kanskje tilogmed en mr.Hektor når den tiden kommer

EDIT: relevans

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter som om en Engl Screamer eller Thunder skulle kunna vara nåt för herrn. Brukt Marshall JCM av något slag kanske?

engl er veldig ønskelig! hadde bare prisen vært delvis fornuftig, hadde jeg ikke nølt et sekund!

har prøvd mange marshall-amper, men det er ikke noe jeg er villig til å bruke penger på!

noen som har erfaringer med Valveking eller Bugera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, vad ligger budgeten på?

Jag antar att du vet det här, men för säkerhetsskull :), det är väääldigt stor skillnad på olika Marshall-modeller.

studentbudsjett er vel det rette ordet tenker jeg!

har tenkt til å legge maks 7000 i ampen.

vet nok om marshall til at det er for dyrt for meg, liker ikke lyden i noen marshall-amp godt nok til å betale så mye for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke er overbegeistret for marshall kan jo tyde på at er amp med amerikansk voicing kan være veien å gå, og da er nok ikke Valveking noe dårlig valg. Hadde en Valveking selv (112-combo) og var strålende fornøyd med cleanlyden, men jeg ville ha litt mer britisk vreng (marshall-type), og det kombinert med at jeg gikk over til å kjøre Vox Tonelab rett i PA i live-settinger så ble den solgt. Men på alle måter; en kjempeforsterker ift pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

engl er veldig ønskelig! hadde bare prisen vært delvis fornuftig, hadde jeg ikke nølt et sekund!

har prøvd mange marshall-amper, men det er ikke noe jeg er villig til å bruke penger på!

noen som har erfaringer med Valveking eller Bugera?

Du kan sikkert få en brukt Engl til under 7k, men da helst kombo vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.