Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kinakopier- en gavepakke til Gibson og fender?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

En ny studie i EU- regi antyder det. Her er det riktignok snakk om damevesker og motetingtang, men slik jeg ser det, blir det mye det samme.

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/7969335/Fake-goods-are-fine-says-EU-study.html

Aftenposten har også snappet opp saken:

http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/article3787990.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes argumentet om at personer som kjøper piratprodukter ikke ville kjøpt originalen uansett er for dårlig..

Hvis en ekte Rolex er for dyr, så får man kjøpe noe det ikke står Rolex på og samme for gitarer.

Problemet er vel ikke hovedsaklig at Fender/Gibson mister kunder pga. piratvirksomhet, men heller at merkevaren trekkes ned i søla når det produseres dritt med deres navn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg det burde skilles mellom varer som helt tydelig er kopier, men ikke bruker merkenavnet (Edwards f.eks)...

Hvis man skulle begynt å tatt Edwards for kopiering burde apple f.eks ha tatt HP, pga denne pc-modellen:

HP Envy med navn Envy 14, Envy 15 og Envy 17 burde vel ringe en god del beller hos oss som kjøper apple-produkter.

HP_Envy_13+and+Envy+15+laptops.jpg

OG, de som helt tydeligvis bruker merkenavnet og design. "Sydenkopier" av vesker, dyre solbriller, klær osv.

Edwards gjør ingenting med Gibson sitt merkenavn, og det gjør eller ikke HP med Apple. Ja, det er mye design som er MEGET likt, men det er forskjellige produkter.

Den dagen Edwards putter Gibson navnet på gitarene sine, og HP begynner å bruke ett eple på produktene sine, det blir en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt garantert at Louis Vuitton lager vesker av skikkelig dårlige, alle de jeg så på ferie hadde revnet. Ettersom jeg bet meg merke i navnet - og garantert aldri kommer til å legge igjen penger på produktet - er dette å anse som god reklame for selskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.