Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste JTM45 Kit?


Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har litt lyst til å bygge meg en plexi klon, men hvor kan jeg finne en, billigst mulig?

Er Ceriatone's JTM45's noe særlig billig? Dessuten så forvirrer siden meg, jeg vet ikke hva jeg helst burde kjøpe.

"""

Package 2

Aluminum Chassis USD 520.00 15.0 kg

All components with assembled board, front plate, rear plate, chassis, choke, OT and PT. No tubes.

"""

Er dette en grei kit? ingen tubes såklart, men det bestiller jeg fra eurotubes elns.

520 $ + 202 $ = 722 $

722$ * Dagens Kurs (6,24) = 4506KR

4506kr * 1,25 = 5632KR... Det er jo faktisk ganske pricy synes jeg... Noen steder som er billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den pakken der er vel heller ikke trekassa med. Uansett, låter Ceriatone ampene veldig bra og ifht. JTM 45 RI modellene blir det jo billig.

Ellers har du Verduin electronics (som vel bruker Ceritone kits med noen oppgraderte deler) og Metro amp, men begge disse er dyrere.

Hvis du er like heldig som meg, kommer du over en brukt amp til en veldig billig penge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som at det blir Ceriatone JTM45 Kit med master volum mod !

Blir vel ca. 6500-7k med head-cab... Jeg klarer faktisk ikke å bygge billigere head-cab selv en gang.

Rør kommer i tillegg, men det er jo det siste jeg bestiller... ikke er jeg helt sikker på hvilke rør jeg skal ha eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som at det blir Ceriatone JTM45 Kit med master volum mod !

Blir vel ca. 6500-7k med head-cab... Jeg klarer faktisk ikke å bygge billigere head-cab selv en gang.

Rør kommer i tillegg, men det er jo det siste jeg bestiller... ikke er jeg helt sikker på hvilke rør jeg skal ha eller.

Du skal ha TAD! http://www.tubeampdoctor.com/index.php?cPath=21_60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, KT-66 må det være!

Hvilke Preamp/rectifier-rør skal jeg ta da?

skal jeg gidde å ha to matchede rør der liksom? skjønner jeg skal ha 12AX7, men det er jo brutalt mye å velge i da...

Er dette en grei combo?:

Preamprør:

Posisjon 1 : http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=1923{4}23

Posisjon 2 & 3 : http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=391{4}23

Rectifier-rør:

http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=386

Poweramp-Rør:

2stk av disse : http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?products_id=329

Også må jeg kanskje ha med pappesker til rørene, om dette ikke er med? (ser ut som at rør-eskene er bestselgere liksom...)

og ja, jeg kommer nok til å lage en liten byggetråd, darkz! :)

har en ganske bra mikk nå også, så jeg kan få til noen brukbare lydklipp etterpå med ett Marshall cab med Greenbacks og greier

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke rør kommer jo an på hvor mye gain du ønsker fra preampen. Jeg kan sjekke hvilke som står i min når jeg har hentet den inn. Jeg hadde ampen min til service hos Lasse Ellingsen i Trondheim for skifte av utgangsrør i utgangspunktet, da jeg hadde et sett med billigere pre-amp rør hjemme.. I tillegg til å skifte utgangsrør, satte han også inn TAD selected i pre-amp også, og ampen fikk virkelig et løft. Ellingsen sier at han de siste 2-3 årene utelukkende har brukt TAD, og han mener de er blant de beste som er å få kjøpt i dag. Han har drevet med service og rep av røramper i mange mange år, og er veldig anerkjent her i midt-Norge i hvert fall. Anbefaler deg å ta en prat med ham hvis det er noe du lurer på. Du må vel sikkert ha noen til å justere bias og slikt når du er ferdig med bygget uansett? Anbefaler Ellingsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke rør kommer jo an på hvor mye gain du ønsker fra preampen. Jeg kan sjekke hvilke som står i min når jeg har hentet den inn. Jeg hadde ampen min til service hos Lasse Ellingsen i Trondheim for skifte av utgangsrør i utgangspunktet, da jeg hadde et sett med billigere pre-amp rør hjemme.. I tillegg til å skifte utgangsrør, satte han også inn TAD selected i pre-amp også, og ampen fikk virkelig et løft. Ellingsen sier at han de siste 2-3 årene utelukkende har brukt TAD, og han mener de er blant de beste som er å få kjøpt i dag. Han har drevet med service og rep av røramper i mange mange år, og er veldig anerkjent her i midt-Norge i hvert fall. Anbefaler deg å ta en prat med ham hvis det er noe du lurer på. Du må vel sikkert ha noen til å justere bias og slikt når du er ferdig med bygget uansett? Anbefaler Ellingsen!

Vel, justering av bias er ikke akkurat hokus pokus, det er jo til og med ett eget kapittel om det i guiden... Virker bare som at jeg skal måle noen spenninger her og der, og justere en pot deretter... er ikke akkurat rocket science :P

Eller er det vanskeligere enn som så?

Tenkte jeg skulle hovedsakelig spille gammelrock på denne ampen, så jeg vil ha skikkelig godcrunch på den, helst !

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, justering av bias er ikke akkurat hokus pokus, det er jo til og med ett eget kapittel om det i guiden... Virker bare som at jeg skal måle noen spenninger her og der, og justere en pot deretter... er ikke akkurat rocket science :P

Eller er det vanskeligere enn som så?

Tenkte jeg skulle hovedsakelig spille gammelrock på denne ampen, så jeg vil ha skikkelig godcrunch på den, helst !

Det er mulig det er ganske enkelt og at jeg legger litt for mye i det, men jeg har ikke tatt sjansen på å gjøre det selv enda i hvert fall. Virker ikke som det er bare bare etter det jeg har lest. God crunch vil du nok få uansett, tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er ganske enkelt og at jeg legger litt for mye i det, men jeg har ikke tatt sjansen på å gjøre det selv enda i hvert fall. Virker ikke som det er bare bare etter det jeg har lest. God crunch vil du nok få uansett, tipper jeg!

Utifra forklaringen i manualen synes jeg det ser ganske enkelt ut. Men jepp, tror det blir bra med Crunch i ampen når jeg først får den "up and running" :D

Jeg skal montere master volum på den også, sånn at jeg ikke blåser ut vinduene når jeg cranker den skikkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.