Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 6505+ sammen med GT-8


Philz

Anbefalte innlegg

Halloen.

Lurer om noen har noe erfaring med å koble opp GT-8 effekt brettet sammen med en Peavey 6505/6505+ Head, og da kun bruke kun effektene fra GT-8'en og kun distortion fra 6505'en?

Har leita rundt på nettet ganske lenge uten å finne noe konkret svar og setups som jeg har fått til å fungere, så jeg lurte på om noen har noe tips?

PS: Var ikke helt sikker på om jeg skulle legge denne tråden under Forsterkere eller effekter, så jeg la den her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre GT8 i effectloopen på ampen, og kun bruke effekter?

Blir vel kanskje sup par på wahwah, men funker vel bra til det meste annet?

Altså, det jeg har prøvd, er 4 cable method, men jeg fikk det ikke til å fungere.

Prøvd litt annet og, men har for det meste endt opp med; Null lyd, lyd som bypasser preampen i 6505+'en og da bruker distortion fra GT-8'en, eller bare amp lyd.

Need halp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 50 i manualen......

Kan lastes ned her: http://cms.rolandus.com/assets/media/pdf/GT-8_OM.pdf

På GT-8 ser det ut som at LOOP er en effekt som kan slås av eller på, og du kan også flytte LOOP'en i effektkjeden til der du vil ha den.

Synes alltid det er en god ide å lese manualen, GT-8 er ikke helt rett frem...

Et noe uklart svar, men jeg har GT-10 og der gjøres det på en helt annen måte enn på GT-8, derfor manualtipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det? :huh:

Du trykker på knappen der det står "loop" wink.gif

Sett loopen til "on" og så trykker du på "fx chain" og flytter loopen så den står etter wah og od/dist, men før delay, chorus o.l.

Anbefaler å laste ned GT 8 "bibelen", laget av folka på bossgtcentral.com. Den inneholder alt du trenger å vite + uendelig mye mer tongue.gif

Du finner den her.

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.