Web Analytics
Jump to content

J&D

Rabbit2211
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde en semi-hollowbody-sak fra J&D, og til prisen jeg betalte(litt i underkant av 3000 kr), så var kvaliteten ganske ok.

Litt daffe pickuper, men ellers en god gitar som fikk mye spilletid.

Okey. nice nice.

Jeg har finni LP kopi, fra J&D LC300, og leita litt i siste tiden nå og finni ut at de er gitarer som blir lagd samme plass som epiphone.

Men så fant jeg at de har spurt om dette på forume, så sorry for å lage en til hehe

Men vurderer å kjøpe en :)

Det kommer vel litt an på hva slags lyd du er ute etter. Humbuckere får man jo i de fleste farger/prisklasser og med omtrent alle lyder man kan tenke seg..

Jeg tenker på den litt klasiske LP lyden. Er det noen pick ups utenom de i LP Classic, som er gode men ikke så ulik

Musicstore selger jo J&D LS 500 med Seymour Duncans SH2/SH4. Inkludert frakt, mva og fortollingsgebyr blir prisen litt over 3000,-. Vet ikke ikke hvordan pickupene er, men sikkert noen her som har prøvd de?

http://www.musicstore.com/en_EN/NOK/Guitars/Electric-guitars/Jack-Danny-LS500-Seymour-Duncan-CS-Cherry-Sunburst/art-GIT0015700-000

nice nice tak for tipset den skal jeg skjekke litt, om noen kom med noe innlegg of de pickupsa hadde det vært fint, Seymour Duncans SH2/SH4?

Edited by Rabbit2211

Jeg tenker på den litt klasiske LP lyden. Er det noen pick ups utenom de i LP Classic, som er gode men ikke så ulik

Pu'ene i LP Classic er vel noen av de hotteste passive pickuper man får, og således ikke typisk LP vil jeg si.

SD SH-4 er vel en pickup som sitter i mange Edwards LP kopier.

Ellers har man GFS som har billige pickups som de fleste synes er en grei oppgradering i en billig gitar. Hvis du likevel får de med Duncans, er det vel neppe pickupene som blir det svakeste leddet i en gitar i den prisklassen.

Edited by Audun

nice nice tak for tipset den skal jeg skjekke litt, om noen kom med noe innlegg of de pickupsa hadde det vært fint, Seymour Duncans SH2/SH4?

SH4 er ganske lik Gibson 498T, som bl.a. sitter i Les Paul Custom (av en eller annen grunn) og inntil nylig også i Les Paul Studio. Både SH4 og 498T er ganske hotte med en tone som passer best til 80-talls hardrock, ikke noen typiske Les Paul PAF-pickuper mao.