Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av drømmegitaren.


Deekay

Anbefalte innlegg

¨Ville ikke ha kjøpt gibsonen der vertfall! Kahler Tremolo men ingen locking nut, det er veldig lite vits da gitarn blir ustemt bare du tenker hardt nok på å røre trem armen :)

En godt tilpasset oversadel og låsbare stemmeskruer kan gjøre en slik tremolo riktig så velfungerende. Det kan virke som f.eks Jeff Beck klarer seg fint uten locking nut, og jeg kan liksom ikke se for meg noen som bruker trem mer en den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Music Man Petrucci modellen har heller ikke locking nut og den holder stemmingen aldeles utmerket happy.gif

(den har låsbare stemmeskruer da..)

Ellers helt enig i det som Greener sier over her, en tilpasset (og kanskje smurt) oversadel gjør underverker.

Tidlig Van Halen ble spilt inn med en vanlig strat tremolo, han syntes visstnok gitarene med floyd ble for pinglete i lyden eller noe sånt.

Han har flere ganger uttalt i intervju at det ikke var noe stort problem å få gitaren til å holde stemmingen, de måtte bare settes opp skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En godt tilpasset oversadel og låsbare stemmeskruer kan gjøre en slik tremolo riktig så velfungerende. Det kan virke som f.eks Jeff Beck klarer seg fint uten locking nut, og jeg kan liksom ikke se for meg noen som bruker trem mer en den mannen.

Enig.

På min Tyler SE kan jeg herje med armen som på en Floyd Rose og fortsatt være i tune!

Handler om setup og kvaliteten på mekanikken som gitaren har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som at en Mayones kunne vært midt i blinken jeg !

Hos mayones kan du velge mange options som pickups, tuners, treverk osv ! :)

Setius og Regius er hardbarkete metallgitarer, både med og uten floyd rose.

www.Mayones.com

Støtter denne. Mayones er flotte gitarer, og har vel et videre bruksområde enn ren metall, selv om de har mange metallartister i Artist-kategorien sin.

Det virker også som de kan dette med Floyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.