Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av drømmegitaren.


Deekay

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg letet etter drømmegitaren, da, men de fleste gitarene mangler en del detaljer jeg ville ha med.

Så da bestemte jeg for en custom gitar. Det kan være fra Fender, Gibson eller ESP (helst Gibson og ESP).

Til vanlig spiller jeg Metallica, Slash, AC/DC, EVH, Disturbed, Jimi Hendrix, Eric Clapton. Altså fra rock til blues. You get my drift.

Formen på gitaren kan være Les Paul, Eclipse (fra ESP), Fender'ish eller Flying V.

MÅ ha Floyd Rose!

Farger kan være svart eller hvit med en eller annen kul paint job i samme slengen.

Tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg litt med spesifikasjoner, paint job osv. på gitaren. Drit i prisen!

Likte faktisk en viss gitar fra Gibson: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/meet-the-tribal-v-309/

Men ville ha Floyd Rose med locking nut, 24 bånd, Sperzel tunere og KANSKJE EMG pickups. Er det mulig å kontaktet Gibson og få lagd en slik custom gitar? I så fall, hvor?

Hadde vært flott med hjelp :)

Endret av Deekay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som at en Mayones kunne vært midt i blinken jeg !

Hos mayones kan du velge mange options som pickups, tuners, treverk osv ! :)

Setius og Regius er hardbarkete metallgitarer, både med og uten floyd rose.

www.Mayones.com

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr!

Får snart min femte nå.

Fantastiske gitarer.

Hvis du ikke kjenner merket så er det John Suhr fra Fender customshop som startet for seg selv for å lage gitarer uten kompromisser!

Suhr har byggd gitarer til mange av de største heltene, både når han byggde for Fender og for seg selv.

Fender Customshop synes jeg er en tanke overpriset, og kvaliteten derfra er ikke som den var i gamle dager.

Suhr er nok et mye tryggere/bedre valg

Kjenner en som har hatt/har mange og det er litt ymse selv om en av de han har er en av de beste gitarene jeg noensinne har tatt i!

Har hatt en ESP customshop og prøvd mange, det er gode gitarer, -men dyre.

Og de er ikke i nærheten av Suhr etter min mening selv om jeg altid har likt ESP.

MEN for å være helt ærlig høres det ikke ut som du er helt klar for å spece en customgitar når du ikke vet bedre akurat hva du har tenkt å gå for..?

Hvordan vil du den skal låte? Har du tenkt på valg av treverk, ikke bare hvordan den skal se ut?

Mulig jeg tar feil, men når gitaren kan være enten Flying V, Strat eller LP skurrer det litt hos meg.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Suhr Modern eller Pro M. Ellers enig med Debris, ikke vits å custom spec'e en gitar med mindre du er veldig sikker på hvordan du vil ha den. Da er det gjerne bedre å kjøpe en standard gitar som er lettere å selge igjen når du har spikret litt mer hvilke egenskaper du er ute etter i en gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over kor mangen svar jeg fekk :D

Skal sjekke alle sammen, men har et siste spørsmål.

Er det mulig med Fender Custom gitar bestillinger? Kor?

En forhandler tar i mot Custom shop bestillinger.

Men du er klar over at det finnes endel "boutique" merker som leverer Fender Customshop kvalitet og over for en rimeligere penge?

TAG, Suhr, Grosh, Tyler, K-Line osv

Må det stå Fender på headstocken? Sier det for Fender CS er jævlig dyrt nytt og du betaler mye for CS logoen uten å nødvendigvis få noe som er så mye bedre en en serieprod F.

Har sett nok CS`er til å vite at ikke alt er så magisk så det gjør noe derfra

Gitarer med Floyd er heller ikke så typisk Fender CS, høres mer som at en Anderson Drop Top (Classic) e.l hadde vært noe for deg.

Eller hva med å finne en eldre Fender CS på eBay? Ny CS er dritdyrt og skal du være på den sikre siden bør du gå for en "Masterbuilt" og da er du oppe

i ganske astronomiske summer etterhvert ;)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I det siste har jeg letet etter drømmegitaren, da, men de fleste gitarene mangler en del detaljer jeg ville ha med.

Så da bestemte jeg for en custom gitar. Det kan være fra Fender, Gibson eller ESP (helst Gibson og ESP).

Til vanlig spiller jeg Metallica, Slash, AC/DC, EVH, Disturbed, Jimi Hendrix, Eric Clapton. Altså fra rock til blues. You get my drift.

Formen på gitaren kan være Les Paul, Eclipse (fra ESP), Fender'ish eller Flying V.

MÅ ha Floyd Rose!

Farger kan være svart eller hvit med en eller annen kul paint job i samme slengen.

Tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg litt med spesifikasjoner, paint job osv. på gitaren. Drit i prisen!

Likte faktisk en viss gitar fra Gibson: http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/meet-the-tribal-v-309/

Men ville ha Floyd Rose med locking nut, 24 bånd, Sperzel tunere og KANSKJE EMG pickups. Er det mulig å kontaktet Gibson og få lagd en slik custom gitar? I så fall, hvor?

Hadde vært flott med hjelp :)

¨Ville ikke ha kjøpt gibsonen der vertfall! Kahler Tremolo men ingen locking nut, det er veldig lite vits da gitarn blir ustemt bare du tenker hardt nok på å røre trem armen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.