Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Komplett pedalbrett, eller ny gitar?


ovl

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva ville du valgt da hvis du var meg?

Først ny gitar, siden ampen du har er bra til det den gjør. Så ville jeg kjørt på med nye pedaler. Har du ikke to kanaler på ampen din? Da burde en eller to drivepedaler gjøre jobben for vreng. Så burde du kjøre på med en god tuner og til slutt modleringseffekter og tidseffekter og alt sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å faktisk svare på det trådstarter spør om ettersom jeg synes han har helt greit utstyr:

Overdrive (Tubescreamer?), delay (DL4?) og reverb (Holy Grail plus?). For å anbefale andre pedaler må jeg vite hva slags musikk du spiller, men en OD, en delay og en reverb er å regne som det viktigste imo. Pedalene jeg nevnte kom på rundt 500 dollar på guitar center sine sider, da skulle du ha 100 dollar igjen, lån 70 til og kjøp en Pedal Power 2 plus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å faktisk svare på det trådstarter spør om ettersom jeg synes han har helt greit utstyr:

Overdrive (Tubescreamer?), delay (DL4?) og reverb (Holy Grail plus?). For å anbefale andre pedaler må jeg vite hva slags musikk du spiller, men en OD, en delay og en reverb er å regne som det viktigste imo. Pedalene jeg nevnte kom på rundt 500 dollar på guitar center sine sider, da skulle du ha 100 dollar igjen, lån 70 til og kjøp en Pedal Power 2 plus.

Reverb har han på forsterker'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å faktisk svare på det trådstarter spør om ettersom jeg synes han har helt greit utstyr:

Overdrive (Tubescreamer?), delay (DL4?) og reverb (Holy Grail plus?). For å anbefale andre pedaler må jeg vite hva slags musikk du spiller, men en OD, en delay og en reverb er å regne som det viktigste imo. Pedalene jeg nevnte kom på rundt 500 dollar på guitar center sine sider, da skulle du ha 100 dollar igjen, lån 70 til og kjøp en Pedal Power 2 plus.

PP2+ har ikke US/EU power switch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Strat. Skal du handle en "for å selge den og tjene masse penger på den når du kommer hjem", så la være likevel. Ikke for å være stygg, men jeg tror kanskje ikke du har nok greie på det til kunne gjøre et varp i den sammenhengen. Har du lyst på en Strat selv for å ha, så er det en grei ting å gjøre.

Elektronikk går i stykker, trenger service og slikt. En Stratocaster er så enkel at småproblemer ikke er dyre å løse, og den "går ikke i stykker" på samme måte som elektronikk. Dessuten- har du en limsølgitar, blir det aldri feil med en Stratocaster i tillegg. Den blir aldri særlig umoderne eller avleggs. (Er ikke sikker på at de som eide strater på 80-tallet er helt enig).. Men uansett. Stratocaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en strat eller Tele. Videresalgsverdien er fenomenal i forhold til ymse pedaler hvis du finner ut at du ikke blir så fornøyd med gitaren. Du får ymse Strat og Tele varianter i DeLuxe serien for rundt 600$ i USA. Hvis du er sikker på hvilke pedaler du trenger, kan du selvsagt også handle det i USA. Mange pedaler er rimeligere der. Kjøper du en brukt gitar, kan du gjøre et skikkelig kupp faktisk, men kjeder som Guitar Center o.l. har et ganske begrenset utvalg av brukte instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.