Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingsfeil


Mortenolb

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg satte i nye pickups så tror jeg at jeg muligens har loddet noe feil, fordi jeg har en jordingsfeil. Det er på grunn av at jeg ikke fikk med noe koblingsskjema som viste meg godt nok og det jeg fant på google var vel ikke helt riktig.. :P Men i det jeg fikk med pickupsa så står det at både sort og "bar" leder skal til jord. Og de er jo loddet til volumpotet, og jord sitter jo også på volumpotet, så skulle da tro at det var riktig sånn sett? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ampen din kobla opp til en jorda stikk? har merka at det kan gjøre STOR forskjell...

Og slik som med de fleste telecastere er det et fenomen med MEGASUSING, eneste løsning er å skjerme de..

Jeg gjorde de fjernet sikkert 80% av støyet, følsomme gitarer gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er sikker på at du dytta kontakten i ett stikk som er jordet? på Vox er det ett helv*te med ujorda kontakter..

i halvparten av tilfellene er det slurvete loddinger, eller kaldloddinger som det kalles. lodd opp, kjøp kopperfolie og kle hulrom i gitaren med det og lodd på nytt.

guide til lodding finner du her: http://www.instructables.com/id/How-to-solder/

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er sikker på at du dytta kontakten i ett stikk som er jordet? på Vox er det ett helv*te med ujorda kontakter..

i halvparten av tilfellene er det slurvete loddinger, eller kaldloddinger som det kalles. lodd opp, kjøp kopperfolie og kle hulrom i gitaren med det og lodd på nytt.

guide til lodding finner du her: http://www.instructa.../How-to-solder/

hadde det vært kaldloddinger hadde du uansett ikke vært en grunn til susing etter som det er "god" kontakt nå, men med tiden vil det vise..

Skjerm gitaren, og kanskje emnet på tråden burde vært endret.. Jordfeil er jo viss en fase ligger til jord, bare for å være litt pirkete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde av pot'er og lodding hadde muligens hjulpet. Hvis ikke blir det, som du ser,så godt som vill gjetting. Vil tippe at i og med at trådstarter ikke nevner samme problem før han skiftet pu'er, er det sannsynligvis ikke ampen som er koblet i feil stikkontakt....

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde av pot'er og lodding hadde muligens hjulpet. Hvis ikke blir det, som du ser,så godt som vill gjetting. Vil tippe at i og med at trådstarter ikke nevner samme problem før han skiftet pu'er, er det sannsynligvis ikke ampen som er koblet i feil stikkontakt....

Skal vel få fiksa noe bilder.

Ampen er koblet i jordet stikk, men jeg har jo ny amp siden etter jeg bytta pu'er. Jeg husker ikke helt åssen det var på forrige ampen, men volumet der var også mye lavere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.