Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sette pris på bandets PA anlegg


Wreen

Anbefalte innlegg

Heisann

Etter litt bytting av folk og mer eller mindre splitting i bandet, så skal PA anlegget kanskje bytte eier i bandet.

Men, det vi overhodet ikke vet er hva dette er verdt,

Vet ikke om det er riktig forum jeg poster dette på, isåfall kan moderator bare flytte på den.

Er altså da snakk om et PA anlegg og noe annet diverse, dere som kan gi en pris på dette vet hva jeg snakker om uansett, så bilder burde ikke være veldig nødvendig for å kunne gi en ca. pris.

Alt av utstyret er i orden, men bærer selvfølgelig litt preg av å ha blitt flyttet mye frem og tilbake på.

Eneste som faktisk ikke er helt i orden er effektene på mixeren. Blir omtrent aldri brukt, men den gir fra seg en rart "sprake" lyd når man aktiverer effekter på en av kanalene.

Utstyret vi vil vite prisen på er:

- 1 Stk Yamaha EMX 5000 12 kanals mixer med 500W forsterker

- 2 Stk Yamaha S15e topper

- 2 Stk Behringer 18" passive subber

- 1 Stk Shure SM58

- 1 Stk Shure PG58

- 1 Stk Mic stativ (har vel ikke rare verdien)

- 2 Stk Stenger til å sette mellom sub og topp for å få litt høyde på toppene.

- Diverse kabler som trengs for å få alt dette til å virke. Trenger vel ikke beskrives så nøye

Hadde håpet noen kunne kommet med litt priser på dette.

Alt 7 år gammelt med unntak av subbene som er 1 år nyere enn det andre.

Noen som har litt peiling på dette? :)

Endret av Wreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der, men det greieste er å ta utgangspunkt i halv pris av nypris. (Kanskje en tanke over på utstyr som er som nytt/pent brukt.)Følg også med på bruktmarkedet der man kan finne samme utstyr og få en pekepinn på markedsverdien. Kabler og slikt er vel å anse som forbruksmateriell så fremt det ikke er snakk om multikabler eller annet spesielt, så der blir vel summen rimelig symbolsk? Har dere gjeld på utstyret? Det bør også evt. taes med i regnestykket. Hvordan anlegget er både kosmetisk og teknisk, bør jo også taes hensyn til, selvfølgelig.

Var i samme situasjon for litt over et år siden, men ble heldigvis enig med den andre medeieren om en grei avtale. I hvert fall tror jeg det, men nå når alt skal selges over jul, gjenstår det å se...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der, men det greieste er å ta utgangspunkt i halv pris av nypris. (Kanskje en tanke over på utstyr som er som nytt/pent brukt.)Følg også med på bruktmarkedet der man kan finne samme utstyr og få en pekepinn på markedsverdien. Kabler og slikt er vel å anse som forbruksmateriell så fremt det ikke er snakk om multikabler eller annet spesielt, så der blir vel summen rimelig symbolsk? Har dere gjeld på utstyret? Det bør også evt. taes med i regnestykket. Hvordan anlegget er både kosmetisk og teknisk, bør jo også taes hensyn til, selvfølgelig.

Var i samme situasjon for litt over et år siden, men ble heldigvis enig med den andre medeieren om en grei avtale. I hvert fall tror jeg det, men nå når alt skal selges over jul, gjenstår det å se...

Ja, det er igrunn litt vanskelig.

Neida, det er ikke noe gjeld inni bildet her heldigvis.

Alt av kabler vil jeg igrunn regne med som ganske så symbolsk ja, så nei det trenger ikke være med i regnestykket riktignok.

Halv pris av nypris er greitnok det, men det er 7 år siden. Så jeg mener halv pris av nypris er litt drøy.

For skulle du lagt dette ut til salgs på nettet, så tror jeg uansett den prisen hadde blitt såpass høy at aldri i verden noen hadde engang gidde å solgt det.

Så med andre ord, skal vi da selge alt sammen ut av bandet etter at jeg har kjøpt meg inn, så taper jeg noe vannvittig bare fordi vi må selge det mye lavere for å bli kvitt det.

Så litt sånn må man jo også tenke.

Men men, det er jammen ikke lett å si igrunn.

Så derfor det hadde vært litt artig om noen kunne komme med en realistisk pris å gi for det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje slik ja, at det utstyret du lister opp muligens ikke er det som er mest attraktivt på bruktmarkedet heller. En tanke kunne jo være å høre med en eller flere forhandlere for et prisanslag.

Uansett er det en risk å "ta over" slikt utstyr da man ikke vet hva man kan få for det uten å faktisk prøve å selge det. Det kan også ofte være slik at den som selger seg ut og den som skal kjøpe seg inn har litt forskjellig syn på hva sakene er verdt. Sjekk litt som jeg har nevnt, så kan dere evt. lage et overslag hver for dere, for så å møtes et sted i midten?

Men som sagt: Halv pris av nypris er som oftest en grei regel. Lievel kan det være som du er inne på, at det er gammelt, mye brukt, ukurant og da kanskje prisen bør settes litt under det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er dette litt vanskelig, men jeg solgte en emx 5000 for ca 5 år tilbake (da var den 5 år gammel), og mener å huske at jeg ikke fikk mer en 2000,- for den.

Den kostet vel rundt 8000-9000 ny.

Det tatt i betraktning tror jeg ikke jeg ville bladd opp mer en 5-6000,- for det utstyret du nevner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss tippe her:

Mikser - 2-3000,- (Koster 6000,- ny hos 4Sound)

Topper - 2000,-

Subber - 3000,-

SM 58 - 700,-

PG 58 - 300,-

mik-stativ - 200,- (Kommer an på hvilket stativ det er.)

Stenger - 0,-

Div kabler: 2-300,- (avh. av hvor mange og kvalitet.)

Samlet kommer vi til høyst 9500,- Om du kan forvente å få så mye ved et faktisk salg, er vel kanskje tvilsomt, men det var et forsøk på å anslå verdien. Sånn sett er kanskje 6-7000,- mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss tippe her:

Mikser - 2-3000,- (Koster 6000,- ny hos 4Sound)

Topper - 2000,-

Subber - 3000,-

SM 58 - 700,-

PG 58 - 300,-

mik-stativ - 200,- (Kommer an på hvilket stativ det er.)

Stenger - 0,-

Div kabler: 2-300,- (avh. av hvor mange og kvalitet.)

Samlet kommer vi til høyst 9500,- Om du kan forvente å få så mye ved et faktisk salg, er vel kanskje tvilsomt, men det var et forsøk på å anslå verdien. Sånn sett er kanskje 6-7000,- mer realistisk.

9500kr er jo drøyt, men ja en 6-7000 er vel igrunn noe jeg kan tenke meg det burde bli.

Takker så langt, hvis det er noen andre som har noe å komme med, så kjør på :)

Takk så mye Audun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.