Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan gitar skal jeg kjøpe?


LesPaul

Anbefalte innlegg

Heysann folks!

Jeg driver og skal selge PS3'en min og no annet shit, og håper på å få tak i rundt 4 lapper.

Ooog ja,, skal bruke dem på å kjøpe en helt okei metallgitar, men klarer ikke helt å bestemme meg!

Så det hadde vært fint med noen tips. Tenker meg å spille ting som Children of Bodom, Dimmu, Pantera, Metallica, Megadeth, System of a Dawn and that kinda shitty stuff.

Tenker på noe sånt som ESP (evt. LTD), Dean, B.C Rich osvosvovsov...

(Må ha whammy/tremolo!)

Edit: whammy

Endret av LesPaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du heter Les Paul og har lyst på en gitar med whammy? Vanskelig! Da må du nok opp en prisklasse.

http://www.guitarcenter.com/ESP-LTD-EC-1000-FR-Electric-Guitar-527000-i1427030.gc

Du kan kjøpe den fra music123 eller bruke Jet Carrier.

Ikke la dette bli en diskusjon om man kan kalle Ltden en Les Paul, okei? :)

Vent! Epiphone! http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Epiphone/Special-II-GT.aspx

Eller Kramer http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Kramer.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LTD MH-400 som jeg synes passer kjempefint til metal!

Den har også whammy bar, samt 24 bånd. I tillegg så ser den jo bare helt herlig ut :D Det eneste jeg ville gjort om på den er inlaysa. Ville hatt "arrowheads" som det er på LTD M-1000 ^_^

Men nok om det. Her er det beste jeg kunne finne av en link. Jeg kjøpte min på Sound1.com , men der er de dessverre utsolgt, så jeg vet ikke helt om noen andre steder... Kanskje Rebelmusic.no har den igjen. Husker den var utsolgt hos dem før jeg kjøpte den hos Sound1 :)

http://www.zzounds.com/productreview--ESPMH400

Jeg kjøpte min for 5000,- da dette var tilbud. Veiledende pris er jo da 10,000,- :S

Endret av Espy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, beklager for skrivefeil!

Selvom jeg heter LesPaul, betyr det ikke at det MÅ være en Les Paul.. egentlig helst noe annet :)

Ontopic:

Takker for alle svar!

Har sett en LTD Alexi-200 signatur gitar, og lurer litt på den.. Noen som har noen erfaringer med den? Vet at den kun har bridgepickups, men i følge Alexi selv (og mange andre) er den visst helt kickass uansett.

Har også sett noen rimelige Dimebag signaturer også.. erfraringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, beklager for skrivefeil!

Selvom jeg heter LesPaul, betyr det ikke at det MÅ være en Les Paul.. egentlig helst noe annet :)

Ontopic:

Takker for alle svar!

Har sett en LTD Alexi-200 signatur gitar, og lurer litt på den.. Noen som har noen erfaringer med den? Vet at den kun har bridgepickups, men i følge Alexi selv (og mange andre) er den visst helt kickass uansett.

Har også sett noen rimelige Dimebag signaturer også.. erfraringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Man betaler gjerne litt for å få autografen til signaturartisten på headstocken når man kjøper signaturgitarer, og i denne prisklassen ville jeg virkelig ikke kastet bort tusenlapper på autografer ;)

Uten at jeg selv har noen veldig gode tips da dette ikke er helt min sjanger, så vil jeg hvertfall anbefale å gå får en ikke-signatur-gitar da dette ofte gir mer for pengene.

Ibanez og LTD er vel merker som kan være verdt å se etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Ikke hvordan gitar; det heter hvilken gitar. Nå må da norsklærerne skjerpe seg noe helt enormt.

Det har vel strengt tatt to forskjellige meninger bare?

- Hvordan bil skal jeg kjøpe?

--> En med bensinmotor eller en med dieselmotor?

- Hvilken bil skal jeg kjøpe?

--> Bil A eller bil B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt "hva slags" over "hvordan" selv i denne sammenhengen, men det høres jo ikke SÅ feil ut med hvordan.

Gir nesten mening om du tenker litt på det :P

OT: Om du skal bruke 4k, kjøp brukt. Da får du mye mer gitar for pengene. Esp/Ltd har mye bra i prisklassen og til musikken din :)

Edit: Sjekk Ibanez også :)

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel strengt tatt to forskjellige meninger bare?

- Hvordan bil skal jeg kjøpe?

--> En med bensinmotor eller en med dieselmotor?

- Hvilken bil skal jeg kjøpe?

--> Bil A eller bil B?

Han vet jo allerede hvordan gitaren skal være (tremolo, esp/ltd, dean...)

Men han vet fortsatt ikke HVILKEN, og det er det han leter etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.