Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til å velge gitar


orcuz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å skal kjøpe meg gitar for å lære å spille. Jeg har kommet frem til at jeg vil ha stålstrenger, og helst en sort gitar. Har derfor sett litt på denne som da kommer på ca 1300 ink frakt.

Jeg ringte til min lokale butikk idag (bor i Lillestrøm) de har en Watson gitar (vet ikke type) på tilbud nå. Den koster egentlig 1595, men koster nå 1000,- de har ingen "pakke" men en bag koster hos dem 495. Jeg for derfor gitar med polstret bag for 1495,-(jeg trenger ikke reim og tuner, og plekter er nesten gratis) i tilegg justerer de gitaren for meg, så den blir lettspilt osv, samt justerer den igjen når den er "innspilt" de kan også hjelpe meg med bytte av strenger og lignende når det er behov for det.

Jeg vil helst handle hos lokal butikk, så jeg har noen å forholde meg til (siden jeg ikke kan noen ting om detta), men har ingen ide om hvordan den Watson gitaren er i forhold til den Ibanezen.

Jeg vil nok ikke merke forskjell helt i starten, men vil ikke måtte bytte gitar om 2 måneder, for at den første jeg kjøpte er for sårlig heller liksom =)

På forhånd takk for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i andre tråder: Det kan være lurt å kjøpe hos den lokale forhandleren i den prisklassen. Du får en set-up av (forhpentligvis) noen som kan det. I tillegg kan du ta den med tilbake hvis det skulle oppstå problemer med gitaren. Vær klar over at gitarer i den prisklassen ikke er all verden, men du har større sjanse for å få en som er spillbar med en proff setup først. Du må kanskje også regne med en setup på den Ibanezen, og hvis du ikke har noen du kjenner som kan gjøre det, blir det fort en 5-600,- i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.