Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av prs custom 22


Bendikbi

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter pr dags dato med en Gibson LP Studio og en fender am. strat. deluxe, men har i det siste drømt om et innkjøp av en PRS custom 22 etter at jeg prøvde en i en musikkforretning her forleden og ble mildt sagt fra meg av begeistring. Litt senere fant jeg tilfeldigvis ut at en bekjent selger akkurat samme gitaren til mellom 10 og 15000 (faen for en tilfeldighet! :P ), men med bl. a. russetida up and coming har jeg ikke råd med det første, jeg er nok nødt til å selge før et evt. kjøp. Ikke at jeg ikke er fornøyd med det jeg har, men forandring fryder, ikke sant? ;)

Og da er spørsmålet, er det noen vits i å sitte både på en gibson lp og en prs? Fordi jeg vurderer faktisk å selge fenderen i og med at jeg ikke bruker den like mye som jeg skulle ønske, men hvis jeg selger fenderen er jeg redd for at LP'en kommer til å støve ned...

Jeg er veldig lite kresen på gitarer(sounden) generelt, klarte ikke å høre noen merkbare forskjeller de 10 minuttene jeg satt med prs'en, og selv om den og gibson skulle låte litt forskjellig skal jeg klare å leve med bare en av dem (hvis jeg skulle finne ut av at de gjør det(låter ulikt) senere). Men er det vits i å sitte på begge to?

Så hele greia er:

Er det i det hele tatt vits i å vurdere å sitte på både en gibson lp og en prs custom 22?

+, hvordan vil prs'en erstatte fenderen min?

Hvis jeg finner ut at jeg skal prøve meg på et kjøp skal jeg jo selvsagt undersøke alt dette mye nøyere selv, men jeg lurer bare på om det er vits i å i det hele tatt tenke tanken, hvis jeg i utgangspunktet ikke har råd og jeg er bra fornøyd med det jeg har i dag?

På forhånd takk for svar:)

Bendikbi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Custom 22 "erstatter" hverken en strat eller en Les paul.

Jeg hadde en custom 22 før men følte det ble hverken det ene eller andre(ingen twangy stratlyder og den låter ikke fett som en LP) så jeg foretrekker å bruke Les paul når jeg vil ha den lyden og strat når jeg vil ha stratlyd :)

Men det kan være den rette gitaren for deg fordet, om den kan erstatte de andre gitarene dine for deg kan kun du svare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne helt sikkert erstattet både straten og Les Paul'en min med min PRS, uten at noen i publikum klarer å høre forskjell.

Med 5-veis bryteren får jeg både twangy lyder og fete lyder, men jeg ville nok aldri byttet ut Les Paul'en eller straten for det.

Man får aldri for mange gitarer laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo være lett å bli revet med i begeistringens rus når man er nyforelsket i en gitar, men hvis du liker spillefølelsen på PRS bedre er det bare å slå til. Den gitaren du liker å spille på er sannsynligvis den gitaren som gir deg best lyd og mest glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Russ er du i 1 mnd. Gitaren har du resten av livet....

Feil, minnene fra russetida har jeg for resten av livet, mens jeg har allerede gitarer jeg er fornøyd med. For min del (sett fra det perspektivet) er russetida viktigere.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, minnene fra russetida har jeg for resten av livet, mens jeg har allerede gitarer jeg er fornøyd med. For min del (sett fra det perspektivet) er russetida viktigere.

Takk for svar:)

Meh, russetida er oppskrytt, russetida er ganske langt nede på "opplevelses-skalaen" min så langt i livet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.