Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke slipp Yngtchie løs på Råkk & Rålls


Anbefalte innlegg

Dyrt, ja, men herrejesus for et utvalg! Fikk kjøpt hele diskografien til Ephemera, etter å ha ventet i fem lange år. En av platene var til og med signert! Kjøpte også en Annie-CD og en Adam Lambert-CD.

Plutselig la jeg merke til masse blader som lå i trappa, det viste seg at flere av disse var gamle Guitar Player fra 80-tallet, fullstappet med bra artikler om mine yndlingsgitarister. ^^

Nydelig dag. Gleder meg til å komme hjem og legge inne alle Ephemera-platene på iPoden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet store mengder LP'er for noen år siden der, men da lå den ikke der den ligger nå. Kunne sikkert kjøpt mye mer, men kombinasjonen pris + meg til fots i Oslo hele dagen = fornuftige kjøp. Og Ephemera, for en fantastisk vakker musikk. Synd jeg ikke fikk tak i disse platene for fem år siden, tror jeg hadde kost meg mye med denne musikken på de årene.

Tok meg også en tur innom Myhrbraaten, men det var den samme gamle samlingen gitarer som ikke akkurat roper "slipp shreddefingrene løs på strengene mine!"

Burde vel ta en tur innom Imerslund, hvis den fortsatt eksisterer. Flott butikk, selv om betjeningen er litt vel kule og verdensvante for min smak. Men men, de jobber i gitarbutikk i Oslo, det er kanskje en slags forsvarsmekanisme mot folk som... meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet store mengder LP'er for noen år siden der, men da lå den ikke der den ligger nå. Kunne sikkert kjøpt mye mer, men kombinasjonen pris + meg til fots i Oslo hele dagen = fornuftige kjøp. Og Ephemera, for en fantastisk vakker musikk. Synd jeg ikke fikk tak i disse platene for fem år siden, tror jeg hadde kost meg mye med denne musikken på de årene.

Tok meg også en tur innom Myhrbraaten, men det var den samme gamle samlingen gitarer som ikke akkurat roper "slipp shreddefingrene løs på strengene mine!"

Burde vel ta en tur innom Imerslund, hvis den fortsatt eksisterer. Flott butikk, selv om betjeningen er litt vel kule og verdensvante for min smak. Men men, de jobber i gitarbutikk i Oslo, det er kanskje en slags forsvarsmekanisme mot folk som... meg. :D

Hvor ligger den nå da? Husker den lå like ved Sentrum Scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ta en tur innom Imerslund, hvis den fortsatt eksisterer. Flott butikk, selv om betjeningen er litt vel kule og verdensvante for min smak. Men men, de jobber i gitarbutikk i Oslo, det er kanskje en slags forsvarsmekanisme mot folk som... meg. :D

Dvs nordlendinger/finnmarkinger, eller shreddere?

"Verdensvante" er forøvrig et av de siste adjektivene jeg ville brukt om ansatte i musikkbutikker i Oslo. De fleste av dem er jo selv fra provinsene og overkompenserer av frykt for ikke å være hippe nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs nordlendinger/finnmarkinger, eller shreddere?

Påståelige finnmarkinger med raske fingre og enda raskere tunge.

"Verdensvante" er forøvrig et av de siste adjektivene jeg ville brukt om ansatte i musikkbutikker i Oslo. De fleste av dem er jo selv fra provinsene og overkompenserer av frykt for ikke å være hippe nok :D

Ja, skulle lagt "" rundt det ordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til noen av brukt-tingene de selger. Hørt det er en del tjuvgods og sånt (ikke at folk bryr seg nowadays..). Men kjøpte The Firstborn is Dead av Nick Cave & The Bad Seeds forrige uke der, på vinyl selvfølgelig :) De har ekstremt overprisede norske singler, though, spesielt Turboneger. Koster jo dobbelt så mye som på nettet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til noen av brukt-tingene de selger. Hørt det er en del tjuvgods og sånt (ikke at folk bryr seg nowadays..). Men kjøpte The Firstborn is Dead av Nick Cave & The Bad Seeds forrige uke der, på vinyl selvfølgelig :) De har ekstremt overprisede norske singler, though, spesielt Turboneger. Koster jo dobbelt så mye som på nettet :o

Eh, ja... Hvis det hadde vært tyvegods de solgte, hadde de vel tvilsomt kunnet holde på så lenge som de har gjort. Hvis du har hørt det ryktet, kan jeg garantere deg et onkel Blå også har det, og helt sikkert har vært innom for å undersøke om de holder på med heleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor mye de gir for brukte cd'er? Regner med at det varierer en del, men ca hvor mye er det snakk om?

Det kommer da selvsagt an på hva du har å selge. Cd'er som enda er i omløp: jeg tipper, lite....

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder til i samme lokaler som Hysj hysj, akers mic, free record shop osv har holdt til i i alle år.

Når det gjelder prisene så er ikke alt som er overpriset der. Har kommet over en god del godsaker til meget gode priser der, men også andre til som de forventer å få mye for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.