Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kva bør eg jobbe med her?


Eddy

Anbefalte innlegg

Vel eg spelte inn eit par videoar så dykk får ta ein kikk, mest på den eg har her. Timinga her har eg ikkje brydd meg så masse om, og eg veit at vibratoen min suger. Så det jobber eg med. Men kva anna?

-Og ja, eg veit at gitaren er litt ute av stemminga :P

---

Treng litt hjelp med tabbing her. Rundt 0:20 og nokre sekund utover blir det ganske feil. Partiet der går vel såpass seint at de kan sjå kva eg speler ganske enkelt. Eg har prøvd å tabbe heilt greia, så blir litt feil her og der. Men, det er vel stort sett rundt 0:20 det er verst. Viss de har forslag så er eg takknemleg :P

Nye greier: http://www.youtube.com/user/NewDuuDe?feature=mhum

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok rom for forbedringer...

Stem gitaren er ett absolutt must... i allefall bedre enn det der.

Det er en god øvelse å bruke ørene til å finne ut av ting så det skal du ha kred for, men det bør gjøres på tekniske nivå som en behersker.

Følte litt at dette var ett forsøk på å lese siste kapittelet i en bok og tro at en har fått med seg innholdet... for å være litt slem.

Skal du lære The Trooper og SCoM soloene, så ville jeg brukt litt tid til å finne gode tab's slik at du kan lære deg hva de faktisk spiller... og jeg ville brukt dette programmet:

http://www.seventhstring.com/xscribe/overview.html

Jeg bruker dette selv og det er genialt. En kan enkelt sakke farten ned til hva du enn måtte ønske uten at lyden dropper i pitch... bare holder tonene lengre.

Fungerer kjempebra på youtube klipp ned til 25% av orginal hastighet, da hakker det litt. Øk så gradvis. Da kan du plukke opp masse småtriks artistene gjør for å få timingen til å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det desidert viktigste jeg ser, og som du gjør "minst bra" i denne videoen, er timingen. Jeg vet du har skrevet at du ikke brydde deg så mye om det, men det er absolutt det første du burde forbedre i mine øyne. Jeg kjenner flere gitarister som både sweeper, tapper og picker mye bedre enn de fleste, men de eier ikke rytme og timing, så de høres ut som nybegynnere så fort de spiller med noen andre/annet enn kun seg selv.

Spill låter, bygg opp en god rytmesans, SÅ kan du begynne å spille ting som dette. Og da kommer du til å merke at det blir mye lettere!

PS! Ser ikke hvor du har skrevet at du lærte det på øret, men forsto det slik på Griffins innlegg. Om du lærer ting på øret er det en veldig bra ting! Når man tenker hvor vanskelig denne soloen er i forhold til ditt ferdighetsnivå har du isåfall gjort en veldig god jobb, så det ville jeg fortsatt med! Godt gehør er nesten like viktig som god rytme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nevnt allerede, og du har øvd på det.

Jeg synes Mark Day har fin vibrato, og her ser man ganske godt hva han gjør (tidlig i videoen) uten at han gjør så MYE.

Her er en klassiker, og ikke for vanskelig å spille (i alle fall temaet).

Får man denne til å låte, er man et stykke på vei når det gjelder vibrato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump. Oppdaterte fyrste innlegget, treng litt meir hjelp her.

Har ikkje fått øvd så veldig masse på det enda i og med at eg har vore ganske opptatt, så fokuser på det eg spør om :P Spelinga blir det vel betre med etter kvart.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bendinga var litt sløv og litt lite presis,og kunne kanskje hatt litt mer flyt og mer gain.

Men det er mine meninger :)

Er enig i det, ja. Var vel mest litt hjelp med tabbing eg er ute etter no. Jobber med spelinga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel eg spelte inn eit par videoar så dykk får ta ein kikk, mest på den eg har her. Timinga her har eg ikkje brydd meg så masse om, og eg veit at vibratoen min suger. Så det jobber eg med. Men kva anna?

-Og ja, eg veit at gitaren er litt ute av stemminga :P

---

Treng litt hjelp med tabbing her. Rundt 0:20 og nokre sekund utover blir det ganske feil. Partiet der går vel såpass seint at de kan sjå kva eg speler ganske enkelt. Eg har prøvd å tabbe heilt greia, så blir litt feil her og der. Men, det er vel stort sett rundt 0:20 det er verst. Viss de har forslag så er eg takknemleg :P

Nye greier: http://www.youtube.com/user/NewDuuDe?feature=mhum

ehm, vorfor spiller du ikke me vreng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, vorfor spiller du ikke me vreng ?

Eg har da vreng, bare ikkje så mykje :P Lyden blei litt vel grumsete viss eg tok på meir på den amp modelen her, som virka som var nærmast scom lyden.

Til resten: Takk for konstruktiv kritikk. Men har nokon nokre idear om det eg faktisk spør om? (eg skifta spørsmål for 4-5 dagar sia i hovudinnlegget.)

Mr.Blonde: Vel, slutten var stort sett improvisert, så dei blei ikkje heilt rett.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.