Web Analytics
Jump to content

Forslag til sang- nybegynner

CastorFiber
 Share

Recommended Posts

Som noen av dere kanskje fikk med dere, ga ThunderFingers bort en bass til en ung herremann i i Brummunddal. Jeg sa jeg skulle gi han en liten starhjelp i form av en oppstartstime. Det har vi nå avtalt.

Han har en ganske tung musikksmak, og ønsker å lære litt av en sang med Dimmu Borgir. Jeg må innrømme at jeg ikke kan låtene på rams, og lurer derfor på- noen som har noe forslag til noe som kan brukes så jeg kan kikke på det, eller er det rett og slett for vanskelig?

Ellers liker han visstnok Kiss, dimmu borgir, immortal, og slipknot. Bortsett fra kanskje et par gamle Kiss- låter, er det slik jeg ser det lite nybegynnerstoff der. Men jeg kjenner som sagt ikke artistene godt, så har noen forslag til låter, tar jeg imot tips. Det trenger jeg..

Jeg vil si meg enig med Thunder Fingers. Ikke særlig vanskelig, generelt sett (det finnes jo noen ganske ekstreme eksempler her og, selvsagt), men det krever en hastighet nybegynnere vil slite med.

AC/DC har jo, som du sikkert vet, mange enkle, rolige linjer som groover noe voldsomt, som kanskje vil falle i smak for han ?

Tja. Jeg vil vel generelt si at bassinga til Gene Simmons ikke er nybegynner-stoff.

Nei, det er vel sant det, men noe, spesielt fra de tidlige platene er da også veldig enkelt, eller er det ikke? - eller kanskje jeg forenkler ting i hodet mitt :D

Nei, det er vel sant det, men noe, spesielt fra de tidlige platene er da også veldig enkelt, eller er det ikke? - eller kanskje jeg forenkler ting i hodet mitt :D

Nja. Simmons er jo av den gamle skolen bassister som spiller mye gå-bass og sjelden henger klank-klank-klank-klank på en tone over lengre tid. Tipper McCartney var/er et forbilde i så måte.

Grunnen til at et lite Simmons- riff kanskje passer minst like bra for en vordende bassist som Dimmu, er vel fordi at det kanskje er en liten melodi i seg selv, ikke veldig tight nødvendigvis (noe som er vanskeligere enn man tror) og at det stort sett går litt saktere for seg enn det man bør flikke løs med hånda på blastbeats..

Vi får se hva jeg ender opp med. Selv om jeg tror han kunne lært en del av det, er det vel neppe kult nok å lære bort bassgangen til "Lady madonna". :unsure: