Web Analytics
Jump to content

Sammenkobling av forsterkere

Anders_800
 Share

Recommended Posts

Heisann! Jeg har to forsterkere, og har lyst til å eksperimentere litt med å linke dem sammen. Den ene er Marshall Super Bass med fire inputs, og den andre er en JCM 800 combo med effektsløyfe. Jeg vil bare dele litt med dere hva jeg tenker å gjøre, og om hvorvidt det er mulig. (Begge ampene er forøvrig koblet til hver sine høyttalere til enhver tid)

1: Plugge gitar inn i JCM 800, og bruke en jack fra Send i effektsløyfa og inn i Super Bassen.

2. Plugge gitar inn i en av Hi-inputene på Super Bassen, og bruke jack fra korresponderende LO-input inn i vanlig input JCM 800-ampen.

3. Likt som 2, bare at jeg plugger inn i Return på effektsløyfa på JCM 800 istedenfor på vanlig input.

Noen tanker om dette?

Edited by Anders_800

Hvis du kobler en amp inn i en annen via loop, vil jo den første ampen allerede ha tilført en god del egenlyd og vreng, som da blir sendt inn i den andre ampen. Ser ikke for meg at det kommer til å låte noe bra, og litt av poenget med å kjøre to amper må jo være å få egenlyden fra begge ampene?

Kjøp deg en boks som splitter signalet du, det vil nok definitivt låte best. F.eks. en ABY-boks. Da kan du enkelt velge om du vil bruke den ene eller den andre, eller begge samtidig :)

1 - jcm800 pre amp inn i superbass låter dritt ingen god ide

2 - doable men ikke spes god ide selv om mange har gjordt det slik før

3 - gitar signal rett i return funker heller ikke

største aber med å kjøre to amper samtidig er jordsløyfa du får hvis ikke du bruker en eller annen ISO boks for å bryte jordsløyfa. Men mest av alt savner jeg noe info om hva det er du ønsker å oppnå med å bruke begge ampene samtidig. Hvis du bare vil ha lyden av begge samtidig så kjøp en ABY eller stereo pedal som foreslått eller en Y splitter. Men jeg ville passet på at den ene utgangen var isolert så du unngår jordsløyfe.