Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tube Driver


SVK

Anbefalte innlegg

hei hei

Noen som har peiling på om man kan få tak i en Butler Tube Driver kopi/emulering, evt noe som låter ganske likt?

Skal helst ikke koste penger :-)

Hvorfor Tube Driver? Fordi jeg er på jakt etter den myke klingene tonen som gilmour er kjent for.

Evt, noen som kan bygge denne?

hilsen

SVK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er en såpass særegen pedal at du finner ikke noen billig versjon sånn uten videre, med det du kan kikke etter på eBay er div Tube Works versjoner, som går mye billigere en Chandler/Butler-versjonene.

Som denne http://cgi.ebay.com/Tube-Works-Real-Tube-Distortion-Pedal-BK-Butler-/290465395074?pt=Guitar_Accessories

Meeeen, de er 110v....

Spar og kjøp ekte vare fra Butler selv, da får du den for rett volt også. de låter fett, har hatt to stk selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er en såpass særegen pedal at du finner ikke noen billig versjon sånn uten videre, med det du kan kikke etter på eBay er div Tube Works versjoner, som går mye billigere en Chandler/Butler-versjonene.

Som denne http://cgi.ebay.com/...tar_Accessories

Meeeen, de er 110v....

Spar og kjøp ekte vare fra Butler selv, da får du den for rett volt også. de låter fett, har hatt to stk selv. :)

110V er ingen problem!

Kun å lage en post på elektronikk og diy så har du en hjemmesnekra trafo!

regner med at du kan vel få tak i ferdige også til en rimelig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK Butler sin tube driver er fin den, men jeg tror ikke du klarer å komme veldig nær Gilmour sin tube driver, selv om det også er BK Butler.

Mulig Pete Cornish har vært inne å modda litt på Gilmour sin. Pete Cornish har jo laget hele pedalbrettet til Gilmour, så det er vanskelig å få identisk tone med pedaler.

Tube Driveren er ok som boost, og jeg synest den lager litt for mye støy på vreng.

Visst du ikke vil bruke veldig mye penger, så hadde jeg kanskje sjekka ut Keeley sin Blues driver, men den er vel ikke gratis den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.