Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min venstrehånd er ikke helt i form!


antikristian

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har spilt trommer i snart 4 år og jeg har aldri tenkt på teknikk. Men det er en ting som har opptatt meg det siste halvåret.

Problemet mitt er at venstrehånda mi er veldig svak og ikke så tight som høyrehånda.

Er det noen som har noen forlsag til øvelser el. for at jeg skal kunne trene opp venstrehånda? Eller om det finnes noen gratis ressurser på nettet som tar for seg slike ting... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla,

dette er noe du kan gjøre. Har du peilig på hva dobbelt slag eller Paradidler er? Skal se om jeg kan forklare det uten noter:

Dobbelt Slag: Høyre - Venstre

HH VV HH VV HH VV

VV HH VV HH VV HH

Poenget med dette er at du skal kunne bruke det som dobbeltslags hvirvel, men det kan også få hendene til og bli mer like, dette er bare for skarptromme. Hvis du øver litt på skarpen før du øver på settet og konsentrer deg om at hendene dine må bli like så kommer det til å bli fint.

Paradidler:

HVHHVHVV

VHVVHVHH

Dette er ikke dobble slag, det er enkle, så du må tenke Høyre-Venstre-Høyre-Høyre osv....

Skjønner du noe av dette? Hvor bor du? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bor du? Har en del øvelser jeg kan sende deg... Holder på å øver opp venstrehanda mi for tida jeg også! Angrer på at jeg ikke har gjort det skikkelig før!

Men, prøv slike kombinasjoner:

hvvv hvvv hvvv hvvv... (16-deler)

Paradidler og slikt hjelper også! Det lønner seg å begynne sakte og øke tempoet sakte men sikkert! Når du kommer til det punktet at du ikke klarer mer går du ned litt i tempo og holder deg der litt! Så øker du litt igjen.... Hold på slik et kvarter - 20 min hver dag, og du vil se betydelig forbedring allerede etter en måned! ;)

Stå på! er bare din tolmodighet som står på spill nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke så sikker på.. Det er jo ikke muskler du trener, men teknikk!

Du får kjøpt slike myke padd'er som stikkene ikke har noen sprett på! Hvis du øver på den, på riktig måte, blir de mye bedre teknisk! Har hørt at det går raskere å øve inn tingerteknikkene på en slik pad enn på trommene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.