Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

012. strenger på Les Paul


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Heisann! (:

Tenkte at jeg skal teste ut Ernie Balls 12-56 "Not even slinky" på min Epiphone Les Paul Standard, siden jeg spiller mye i Drop D tuning.

Det eneste jeg lurer på er om jeg vil få disse til å passe i gitaren? En kompis av meg prøde dette, men Low-E strengen gikk ikke inn i strenge greia på toppen av halsen (Der du har locking nuts hvis du har Floyd), og når jeg prøvde å presse dem inn knakk hele driten av! Burde jeg slipe et større hull der eller noe?

Endret av GitarMarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde gjøre, er å få en "gitardoktor" til å justere oversadelen for deg med dertil egnede spesial-filer, med mindre strengene faktisk passer i sporene. Men det tviler jeg sterkt på at de gjør. Selv om du får strengene til å ligge i sporene, vil de ikke bli liggende i bunnen av sporene og oversadelen (nut'en) vil knipe strengene, noe som medfører at strengene blir liggende for høyt, samt at du får stemmeproblemer.

Hvis du i fra før spiller på 10-46 er dette en voldsom økning i tykkelse på strengene forresten. Start med å gå opp en dimensjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vil ikke passe i sporene på oversadelen.

Jeg har Zakk Wylde sine 10-60 og det passer ikke. nr 2 strengen som er "52" passer nesten akkurat nedi.

Btw, Drop D med 52 streng? Blir ikke det litt for tykt? Jeg ville gått for kanskje 46 max. Jeg spiller i B Tuning med mine 10-60, men de er ganske stramme da. Så kommer til å kjøpe meg 09-56 eller 09-52

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.