Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neros & Sons utstyr og garasje


Neros

Anbefalte innlegg

Vel..

Dette er et par muggne bilder (Thanks Iphone) av både utstyr og lokale pr. i dag. Mye utstyr har gått ut og inn av garasjen de siste

2 årene, men vi er nå ganske fornøyd med hva vi har landet på.

Neros sjæl er mannen som trakterer Bugera amper. Bruker en Roland GP-100 og en Boss OD-20 for å sprite opp de to ampene. Har en plan på å kjøre dem i paralell, tror det kan gi litt ekstra dimensjon i galskapen..

Min gitar er en Schecter Hellraiser C7, Bugera modellene er 6262 og 1990. Begge ampene spiller knallgodt og høyt, selv med en Koch Loadbox for å dempe ned lydtrykket..

Eldstemann (14) spiller på sin Dean ML 30.th annav. gitar. Lydtrøkk nok får han ut av Line 6 HD147. Kabinettet er et Morgan 4x12 med V30 elementer. Denne riggen låter faktisk skamgodt..

Neste pjokk (12) spiller på en Ibanez Xiphos tilkoblet en Line 6 IV 150HD. Kabinettet er også her et Morgan 4x12. Låter etter mye tweeking (noe de fleste some tester Line 6 amper IKKE gjør=Misfornøyd) meget bra. Eddie har vi fanget, og låst inn i kabinettet :-)

Minstemann (9) prøver vi å lure til å "leke" med sin Ibanez Micro og Cube 30. Men for tiden er Lego litt mer morsomt, men han kommer seg nok han også..

Trommer må man ha, så vi kastet ut et akustisk sett for å ha litt mer kontroll over volum, og handlet inn et Yamaha DTXplorer sett. Vi var å kikket rundt på forskjellige sett i samme prisklasse, men dette var absolutt det beste settet til rundt 5K. Blir mye brukt, da gutta mine er like ivrige på trommer som gitar. Og de lærer noe så innihæxxxxe fort.. Fint for meg, da det er lang mer morsomt å jamme med en trommis, enn Guitar Pro.

Bassen tilhører nabogutten, men blir også mye brukt av eldstemann.. Ikke all verden av bassutstyr, men det funker "greit nok".. Warwick Bass og Washburn amp.

En sofa må man ha for å slække mellom øktene, og for å sette ræva ned å lære seg noe nytt fra Gutar Pro.. 37" skjerm er genialt som PC skjerm for Guitar Pro og filmer..

Alt om alt et ganske hyggelig lite sted vi har fått organisert opp i garasjen vår..

Og skulle noen få kreative tanker om å anskaffe seg billig utstyr natterstid, så er garasjen sikret i hue og ræva med video overvåking, alarmer, Selvskudd og Pittbull.. B)

Enjoy.....

post-4617-031966100 1282382415_thumb.jpg

post-4617-058023500 1282382433_thumb.jpg

post-4617-037573800 1282382451_thumb.jpg

post-4617-079848900 1282382465_thumb.jpg

post-4617-059125400 1282382482_thumb.jpg

post-4617-079441600 1282382498_thumb.jpg

post-4617-062720200 1282382514_thumb.jpg

post-4617-032329000 1282382530_thumb.jpg

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har naboer tett på, men de er faktisk ganske så kule folk. De har selv hatt unger, som de sier, og musikk er ikke den værste aktiviteten

unger kan holde på med. Fantastisk holdning fra godt voksen folk. Garasjen er normalt isolert, men 20 cm glava i tak og 15 i vegg. Største problemet er at det fort blir varmt her inne, mye uststyr som står å varmer opp, og dealen med gutta er at spiller de høyt så er det med lukket dører og vinduer.

Individuel øvelser skjer på relativt lavt volum, men de får lov å dra på litt når de spiller komplettte låter som et band.

Ja, det er greit å ha noenlunde greit ustyr, bortskjemte gutter vil kanskje noen tenke, men de har det hengende over hodet at blir det ikke brukt aktivt så havner det på Finn.. Da kan de klare seg med en gitar og en Cube 30.. Men det er ikke noe problem med motivasjonen, det er lyd og spetakkel 24-7 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Eddie kabinettet :P

Er det malt på etterpå eller får man kjøpt slike ?

Nope..

Eddie er et slikt syltynt nylonstoff som motivet er trykket på. Fåes kjøpt på nett og i div "rock`n`Roll butikker"

F.eks her..

Skrudde av gitteret og stiftet det fast i ramma.. Enkelt som bare det.. Tøyser ikke med lyden, og kan byttes til andre motiver, eller fjernes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Xiphos <3 Hvordan er den i forhold til Deanen?

Dette er ikke gitarer jeg bruker til daglig, men skulle jeg valgt en favoritt så blir det Dean ML. Den har en langt tykkere

halsprofil enn Ibby gitaren, og man slipper alt det fjaset med tremolo systemet. (som på Ibanezen er pure shit) Begge er utrolig gode å sitte å spille med, enten de ligger over kneet eller man klemmer en V melom beina så sitter de som støpt. Begge er litt neck heavy, men dette kan fikses ved å flytte reimfester. Ibaneze har noe stusselige PU, etter min smak, mens Dean har et par rimelig gode PU`s.. Dette er den 3. Dean gitaren vi har i huset, og vi har vært knallfornøyd med alle tre.. Hadde jeg hatt hobby-kroner til overs hadde jeg tvert kjøpt USA modellen av Dean ML 30. annaversay modellen som Rebel har inne. Knallfet gitar, og kun laget 100 eksemplarer.. Ibanezen skal i vinter få et sett EMG pu (eve et sett Bill Lawrence L500/XL500) og en original Floyd Rose.. Da tenker jeg det skal bli greie på den :-)

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinnsykt tøft!!

Dette skal jeg vise til kona :D

Gutta er snart 3 og 6, og jeg håper de kommer til å like å spille. de piller litt på gitarene mine, og det får de lov til.

Alt for å få det til å se så morsomt ut som mulig :)

Har også tenkt på digitalsett etterhvert, men skal la dem bli litt større først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Location: Tønsberg. Oh. Da skulle jeg nesten ringt på døra en dag og tatt en jam da. Er veldig nyskjerrig på hvordan Bugera-ampene låter, og også hvordan Yamaha's Digitaltrommer gjør seg. Har prøvd en del forskjellig, og hittil synes jeg ingenting har vært noe å spille på i det hele tatt, med unntak av Roland, men har av en eller annen grunn litt mer trua på Yamaha enn det meste annet.

Såeh. Om du synes det kunne hørtes ut som et trivelig påfunn en gang det skulle finne seg for godt til å passe så kan du vel slenge meg en PM eller noe, også kan vi ta det derfra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.