Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups.


SVK

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg har mekket meg en baritone gitar av en gammel strat (dvs. ny nut og halsjusterin osv. slik at den nå stemmes OK til H).

Halsen er sinnsykt fet. (selv om gitaren kosta 1995 for 12 år sida), men pickupene er så som så etter min oppfatting. ALTSÅ skulle jeg gjerne har fått ordna nye pickups. Jeg vil ha S S H konfigurasjon. Forslag til model/brand?

Post Scriptum: skulle du tilfeldigvis også ha noen og selge; give a shout!!!

Notabene: Ikkje flytt denna til kjøp og salg. trenger forslag først og fremst.

Hilsen

SVK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt. En baritone har en hals på 28 - 30" i scale, mens du har bare satt på feitere strenger på en standard strat-type gitar? I så tilfelle er det ingen baritone, men en vanlig gitar stemt i H - H.

Pickups? Min selvbygde baritone trives veldig godt med en litt hot tele lead i combo med en streit P90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt. En baritone har en hals på 28 - 30" i scale, mens du har bare satt på feitere strenger på en standard strat-type gitar? I så tilfelle er det ingen baritone, men en vanlig gitar stemt i H - H.

Pickups? Min selvbygde baritone trives veldig godt med en litt hot tele lead i combo med en streit P90.

svært pirkete da.

Kan vell kværullere videre å si at baritone egentlig er et stemmeleie og brukes for å si noe om hvilket toneleie et instrument eller en sanger opererer innenfor. Hvis jeg lagde en gitar i min gitarfabrikk som hadde vanlig strat scale men ble levert fra fabrikk satt opp for å spelle H-H burde jeg vell kalle det for en baritone gitar???

men hvis jeg skal bøye meg over baklengs for det så; JA. det er ingen baritone gitar, bare en gitar som klinger som om det er en baritone gitar. en har en mykere spillefølelse pga kortere scale.

Tele lead og p90 er et spennende forslag. Har hørt det påstått at p90 ikke går så bra på strat type gitarer, (husker ikke hvorfor, var noe en lokal helt la ut om en gang for noen år siden). Noen som har hørt det samme, evt. erfart motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele lead og p90 er et spennende forslag. Har hørt det påstått at p90 ikke går så bra på strat type gitarer, (husker ikke hvorfor, var noe en lokal helt la ut om en gang for noen år siden). Noen som har hørt det samme, evt. erfart motsatt?

Bare tull. Det vil selvfølgelig låte annerledes, men at P-90 liksom skal passe dårlig i en Strat, ser jeg ikke noen grunn for. Sjekk tuben. Ligger noen klipp der av strater med P-90'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Det vil selvfølgelig låte annerledes, men at P-90 liksom skal passe dårlig i en Strat, ser jeg ikke noen grunn for. Sjekk tuben. Ligger noen klipp der av strater med P-90'er.

det skal jeg jammen meg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.