Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

killswitch Revisited


Anbefalte innlegg

Så.

Jeg skal ordne meg en killswitch, hadde jeg tenkt.

MEN. Jeg er litt sær, og trenger hjelp, i første omgang fra noen gode på gitar elektronik. (Psykolog får vente til jeg har fast inntekt utover stuidelån).

Vil ha en slik trykk bryter som spretter ut i normal posisjon av seg selv, ikke en LP-stil pickup velger.

I de fleste design jeg har prøvd og sett av dette så er det slik at man må trykke inn for å kutte lyden. Dette er kontraintuitivt for meg. Jeg vil at det skal være lyd kun når jeg klemmer INN bryteren. Så får at gitaren skal være brukanes til noe anna enn bare killswitch triks trenger jeg en måte skru denne av og på. EVT om det finns en måte å lodde opp en toggle switch slik at jeg kunne bytte mellom at killswitchen slipper lyden gjennom i normal posisjon og kutter den i normalposisjon.

kan noen bidra med noen tips?

(kan jo neven at dette gjøres på en gammel strat kopi med masse plass på plekterbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dette kan du gjøre slik:

post-3973-091404100 1282370422_thumb.jpg

Når minibryteren står i posisjon 1 fungerer gitaren som normalt.

Når minibryteren står i posisjon 2 vil signalet kortsluttes mot jord, helt til du holder inne trykkbryteren

Men det forutsetter altså en dobbelpolet på/på minibryter og en trykkbryter som bryter kontakten når du trykker på den og ikke omvendt som er det vanlige.

eksempel på mini-bryter:

1219_1lg.jpg

eksempel på trykkbryter:

202623f.jpg

https://www.elfa.se/elfa3~no_no/elfa/init.do?shop=ELFA_NO-NO#toc=20536;item=35-502-41;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.