Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt: Sette inn EMTY Blackouts ahb-3 i en fake strat -> Morgan


RydEN

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har lyst til å kjøpe noen Seymour Duncan mikrofoner Signatur = Mick Thomson i slipknot. EMTY Blackouts AHB-3

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3093

I en fake strat til max 2k... Tror det er en slik en: http://olavbjerke.com/gitarpakke.jpg

Denne gitaren har jo faktisk en "humbucker"(?) i brigden. og 2 single i mid og neck. Har 5-way-switch 2 tone og 1 volum. Jeg vil vel sannsynligvis bare ha 1 tone og 1 volum og 3-way-switch med disse mikrofonene.

Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? Har sett en Manual men skjønte ikke så mye av den siden jeg har heller ikke sett mye på elektronikken før.

Manual: http://www.seymourduncan.com/images/products/electric/humbuckers/501020-140.pdf

Takker for svar/miniguider/EN stor guide om du vil? =D

Edit; Alle versjoner kommer med alle nødvendige montering maskinvare, inkludert potter, jack, og et batteri klipp. står det på der jeg kan kjøpe dem;D

post-8586-039013600 1282417239_thumb.png

post-8586-067672200 1282417250_thumb.jpg

post-8586-070453200 1282417268_thumb.jpg

post-8586-026265900 1282417279_thumb.jpg

Endret av RydEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør du være 100% sikker på at straten faktisk har humbucker ruting i både neck og bridge. Slett ikke alle som har det...

Hurtig, hurtig guide:

Du trenger:

- mikkene,

- volum + tone potmeter (følger sikkert med mikkene)

- utgangsjack

- pickupvelger

- nytt plekterbrett

- verktøy

1. Røsk ut all elektronikk som står i gitaren.

2. Monter mikker og resten på nytt plekterbrett. Bytt utgangsjack.

3. Koble sammen ledningene fra mikkene til potmetre, pickupvelger og jack.

Tror ikke SD har hurtigkoblinger på alle komponentene, så du blir nok pent nødt til å lodde sammen koblingene.

Veldig kort forklart laugh.gif Virker sikkert ganske enkelt, og det er det forsåvidt også bare du tar deg god tid. Skader ikke om du har litt erfaring med en loddebolt heller.

Ellers ligger det masse videoer om pickup bytte på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp et nytt plekterbrett og en treveis bryter på feks gitarist.no og koble opp på den måten du vil ha det. "gitarelektronikk" er noe av det enkleste som er :) bor du i oslo-området så kan jeg sikkert vise deg hvordan det gjøres om du ikke finner ut av det :)

som han over sier, så må du nok også ha en stereo-utgangsjack, slik at batteriet er innkoblet kun når det er en ledning koblet til gitaren.

Endret av jøtul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bli gitartekniker, er det like greit å bli fortrolig med både overfres og loddebolt med det samme. Derfor er dette en helt grei øvelse. Kjør på. Men øv med både loddebold og overfres på noe annet først.

Faren min kan lære meg å lådde så det er ikke det store problemet :P

Takker for svar :) Veldig fine svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis original elektronikken alikevel skal byttes ut så er det en god idé å øve lodding på den. Øv på å lodde ledningene av og på og sjekk at elektronikken funker.

"Manualen" til pickupene er ganske grei å forstå når du har mikkene i handa. De ulike ledningene er farget, så det er bare å følge fargekodingen: hvit går til pickupvelger, "bare" (denne har altså ingen farge) går til jord og rød skal til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp et nytt plekterbrett og en treveis bryter på feks gitarist.no og koble opp på den måten du vil ha det. "gitarelektronikk" er noe av det enkleste som er :) bor du i oslo-området så kan jeg sikkert vise deg hvordan det gjøres om du ikke finner ut av det :)

som han over sier, så må du nok også ha en stereo-utgangsjack, slik at batteriet er innkoblet kun når det er en ledning koblet til gitaren.

Bor dessverre i Aust-agder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.