Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Mark 4/5 eller Axe-FX?


Snoggy

Anbefalte innlegg

Har sikklet etter en Mesa Boogie Mark 4/5 lenge nå, og siden jeg nå har fått studielånet + en del oppsparte penger så ser jeg endelig muligheten til å annskaffe meg denne herligheten. Er lenge siden jeg har fulgt med på bruktmarkede nå, og lurer derfor på hva disse normalt går for.

Er det noen som har erfaring med denne ampen på lavt volum? Har en trommis jeg ofte jammer med men er ikke i band for øyeblikket. Er ute en DT lingnende vreng og lead tone, har også sett på amper fra enlg, men faller altid tilbake på mesaen. Har tidligere eid en TriAxis og en studio preamp som jeg var veldig fornøyd med.

Har også sikklet litt på en Axe-FX, men er skjeldent jeg finner en slik på ebay. Er det noen som har erfaring med jetcarrier? Regner med at det blir billigere å bestille rett fra fractal sin hjemmesiden enn å bestille fra g66.

Snoggy

Endret av Snoggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Triaxis/2:90 og Mesa MK IV.

Axe`n for min del er overlegen begge.

Synnes paradoksalt nok det er enklere å skru Axe FX MKIV modellen enn MKIV da den(MKIV) oppfører seg ganske forskjellig på ulike volum (...som de fleste røramper)

Ikke kjøp MKIV for å bruke den på stuevolum, det er ikke det de er laget for, ordentlige amper trenger å åpnes litt for å få "the goodies" :)

Axe`n derimot låter fint på alle volum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjøp Marshall :)

Ellers ligger det en Axe std til 11k ute på finn.no nå.

Tusen takk for tipset! Regner med at det blir en Axe FX nå. Noen som har erfaring med å bruke studiomonitorer med denne, tenker da på Adam a7 moniteren som har fått mye skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A/B testet Mark IV og axen. Jeg klarte ikke skille mellom de. Den største forskjellen var støy. Axen var musestille, marken støyet betydelig mer.

Mark IV er en knall amp for all del, men jeg hadde gått for axen uten tvil om jeg måtte velge. Nobrainer for min del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.