Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skala?


Guitar Master

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig enig i det du skriver. :)

Synes på en måte litt synd på de som vokser med internett som kilde til alskens kunnskap. For det første er ikke alt du finner på internett korrekt. For det andre er tilgangen altfor stor, alt ligger tilgjengelig i løpet av sekunder. Jeg tilhører den litt eldre varianten som hadde bøker som kilde for bl.a. teori. Ofte var det noen eldre kamerater som hadde lært noe kult av en gitarlærer, og da ble det et stort samtaleemne i lang tid. Jeg husker hvordan gitarboogien gikk som en farsott, og den varte lenge! Jeg kan gitarboogien fortsatt, men jeg aner ikke hva jeg skal søke etter for å finne den på nettet...

Som kunnskapsoverbringer (lærer om du vil) utenfor et system (skoleverket har sine regler, sikkert også i Frankrike) må man være mer selektiv med hva man skal lære bort. Det er i praksis umulig å lære bort alt samtidig. Noen forstår ikke det de vil forstå, og andre forstår men har ingen interesse av det. Individuelle fremgangsmåter og tempo må benyttes. På et forum som dette er det vanskelig å begrense mengden informasjon - stort sett fordi veldig få har tid til å sitte og svare enkeltvis på spørsmål. Det enkleste er å fore hundene med det som finnes, så får de spare mat til kvelden i sitt eget bur.

Smilefjes er positivt! :)

Smilefjes er kjempepositivt :)

Helt enig i at internett ofte virker fordummende på mange måter. Det blir litt for enkelt å nippe til forenklet og, som du sier, tidvis inkorrekt kunnskap i stedet for å virkelig "søke kunnskap", for å si det på en litt pompøs måte.

Har jobbet i statlige skoler, og på mange måter synes jeg det er enklere. Dette er pensum, dette skal du lære, gidder du ikke står det mange unger bak deg som ville hatt plassen din. Det å jobbe privat synes jeg er mye mer utfordrende. Elevene er ekstremt forskjellige, og det er vanskelig av og til å finne et balansenivå mellom deres ønsker og din integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.