Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med små rør-forsterkere?


mechanix

Anbefalte innlegg

Noe som forteller meg at det å basere noe innkjøp av forsterker på grunn av et Youtube innslag,

er i nærheten av hvor dumt det kan bli.

(Det samme gjelder effekter og gitarer selvfølgelig)

Enig, da kommer du like langt med å skru av lyden på youtube først :P

Lyd må høres og oppleves og det helst i noenlunde representative omgivelser i forhold til hvordan ampen faktisk skal brukes. Ellers blir veldig mange faktorer av betydning hengende i lufta...utestet...kan gå på en smell der :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første testrunde er unnagjort :D

Testet med en Gibson SG m/soapbar mikker og en Fender Worn strat.

Testet også en VOS Les Paul, men syntes gitaren med alt sitt treverk veide et tonn og halsen var tjukk som tømmer...får vel ris for å banne slikt i Gibson-kjerka men, men :P

Kan jo begynne med Vox ac4tv først som jeg i grunn ble veldig glad i

God, varm og fyldig respons synes jeg. Særlig god på 4w og klarte seg overraskende godt på 1w også, men 1/4w er en temmelig bortkastet innstillingsmulighet -her var det mye grøt uansett hva man fant på...

Jeg fikk i grunn det jeg er ute etter med god varm clean lyd som jeg fikk fuzzet opp akkurat når jeg ønsket uten pedaler og uten grensesprengende høyt volum.

Denne har El84 rør og 12ax7 i preampen. Kan denne bli enda varmere/fyldigere om 12ax7 skiftes ut må jeg si at dette potensielt er en skikkelig konge-amp!!!

Prisen var heller ikke laget av skremsel-propaganda, veil. ca. 2400,-

Testet denne en gang til med en strat av ukjent opprinnelse i en kjeller med trikken rett utenfor...da lød ikke vox´n like godt, men klarte seg fortsatt bedre enn de andre ampene jeg testet.

Laney CUB

var det 12 den het tro? Uansett på samme str. som vox´n, men uten samme sjarm, varme og fylde. Denne var til sammenligning kald og kjedelig. En "du får hva du betaler for" amp, billig og ikke spes. bra desverre. årstiden går mot vinter så her lønner det seg nok å gå litt opp i pris så man slipper å fryse B)

Bugera V5

En helt grei øvingsamp om man ønsker å spille uten personlighet, men her er terskelen virkelig kort til rett og slett ikke ha rør... :(

Denne var rett og slett skuffende :(

Marshall 5w (blues?)

Mye bra, men på høyt volum. Litt mindre praktisk om man har naboer med sensitive ører desverre...

i tillegg spraket denne en del uten at jeg kunne få en forklaring på hva ulydene kom av..?

Har man derimot litt mer romslighet med tanke på å spille høyt var dette en utrolig fet og varm rocke- blues amp. Men du må da godta at lyden aldri blir helt slingrende clean, men alltid har en dirty undertone :D

Da gjenstår det å teste Vox NT, Orange TT og Blackheart om ikke annet dukker opp i mellomtiden. Har vært moro så langt og var sykt nære å kaste meg over en Orange TT som ble solgt som demo til kun 2300,- men den var selvsagt borte før jeg rakk å reagere... :angry:

Så får jeg se hva neste testrunde bringer med seg av god deilig gitarlyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.