Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Newbie som trenger hjelp


krisdar

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg skal Bygge en pc til gamlingen, som liker å spille gitar/bass

Har undersøkt endel og kommet fram til at jeg kjøper en Presonus inspire 1394, eller Presonus Firebox.

Kjøper lydkortet brukt, så bare driver følger med.

Gamlingen er ikke akkurat noe PC ekspert, og tror han vil ha problemer med virkelig avanserte musikk program.

Så det jeg trenger hjelp til er :

Har dere noen musikk editerings program dere kan andbefale, både av gratisvarer og program man må betale for.

Helst litt enkle program som er bra. (event avanserte program som en gammel røver kan klare å lære seg)

Av de to lydkorta jeg nevnte, er det ett av de dere vil andbefale mer ? eventuellt andre lydkort.. (max 2500.-)

Må være mulig å bruke 2 gitarer samtidig. bra kvalitet.

Mvh Christer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helt enkel musikkredigering så liker jeg Audacity, og dette er gratis. Snakker da om kutting i klipp, EQ, tone inn og ut, kanskje legge på litt effekter osv.

Flott, skal teste dette.

Finns det noe program man kan virtuellt "spille gjennom" forskjellige typer forsterkere ? for å få forskjellig sound.

Har lite peiling på alt dette, men tenker meg å lære litt om det slik at jeg kan få fart på gamlingen ;)

Tror nok at han har lyst å legge på og vri effekter mens han spiller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, skal teste dette.

Finns det noe program man kan virtuellt "spille gjennom" forskjellige typer forsterkere ? for å få forskjellig sound.

Har lite peiling på alt dette, men tenker meg å lære litt om det slik at jeg kan få fart på gamlingen ;)

Tror nok at han har lyst å legge på og vri effekter mens han spiller :D

Guitar Rig simulerer forsterkere og sånn ;) Det koster vel litt penger, men sikkert ikke all verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amplitube er også en mulighet. Koster penger det og, men du kan prøve softwaren gratis i noen dager gratis som en demo før du evt. kjøper.

Vill slenge meg med her, å si at etter min mening, er amplitube MYE bedre en guitarRIG

Edit:tror kanskje audacidy blir veldig begrensa. Men hvis han ikke er helt stabil på pc'n er det sikkert en grei start

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill slenge meg med her, å si at etter min mening, er amplitube MYE bedre en guitarRIG

Edit:tror kanskje audacidy blir veldig begrensa. Men hvis han ikke er helt stabil på pc'n er det sikkert en grei start

har du en andbefaling til flere programmer da ?

Alle disse programmene funker under win7 / Presonus inspire ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.