Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal en gamling en ny rør-combo


Gubbe

Anbefalte innlegg

Det du trenger er en Fender Champion 600...

vet ikke eksakt hvor mange watt, 3.5 eller 5 om jeg ikke tar helt feil.

Går vel for rett under 2000,- nye, men så her en dag på finn at en solgte en for 700,-

Rør all the way, en kanal (men du har jo pedaler) high og low input, å en volum kontroll, thats it.

Ingen loop, så her har du TELE ampen.

Bruker den selv, og kjører den i 2x12 eller 4x12 ( Absolutt best i 4x12 )

Garantert en musikksjappe nær deg som har den inne, test den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hjertelig takk for alle gode tips så langt, karer!! Jeg har opptil flere musikkforretninger her jeg bor, så jeg skal nok få testa litt. Jobber litt ukurante timer for tiden, så det drøyer litt dessverre.

Har i mellomtiden fått et slags "napp" på gjenkjøp av en Peavey classic 50 2 x 12" combo jeg solgte på tidlig nittitall. Røra er visstnok blåste, og den er generelt herpa/ubrukelig og står og skammer seg i en kjellerbod. Men: jeg har noen skuffer med rør + en solid elektro-kompis, og utseende bryr meg midt i ryggen. Prisen er såpass tiltalende at den enn så lenge er hemmelig...! Spennende. Får sjekka den i løpet av neste uke, håper jeg.

Aberet er jo at den er så schwær, men det er også en av de jeg forsterkerne jeg angrer på salget av.... Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en Fender Champion 600...

vet ikke eksakt hvor mange watt, 3.5 eller 5 om jeg ikke tar helt feil.

Går vel for rett under 2000,- nye, men så her en dag på finn at en solgte en for 700,-

Rør all the way, en kanal (men du har jo pedaler) high og low input, å en volum kontroll, thats it.

Ingen loop, så her har du TELE ampen.

Bruker den selv, og kjører den i 2x12 eller 4x12 ( Absolutt best i 4x12 )

Garantert en musikksjappe nær deg som har den inne, test den :-)

Litt OT dette, på tampen. Fenderen din er på 5 watt, har en makan sjøl. Jeg har aldri prøvd den på et kabinett, bruker den bare som "hjemmeamp". Men det du skriver tilsier jo at dette må sjekkes ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ser ut til at jeg går for gjenkjøp av en nå ganske så herpa Peavey classic 50w 2x12". I følge selgeren må den ha nye rør all over the place, men det har jeg liggende. Høyttalerne er visstnok gode som gull, men selve innpakninga er rimelig stygg (spraylakkert mattsvart med dårlig biltemalakk) Footswitchen mangler, men det fikser jeg etter en runde i roteskuffa. Betaler en tusing + det det koster å få den hit.

Jeg solgte den i sin tid pga at den faktisk ble litt "veik" på den tiden (mid 90's). Musikkstil og omgivelser har endret seg kraftig siden da, så dette skal nok bli helt greit!

Takker igjen for gode tips, og må legge til at jeg i grunnen setter pris på et godt ordskifte fra tid til annen!

Benytter samtidig sjansen til å minne om "gi-bort"-tråden min i gitar-delen:

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ser ut til at jeg går for gjenkjøp av en nå ganske så herpa Peavey classic 50w 2x12". I følge selgeren må den ha nye rør all over the place, men det har jeg liggende. Høyttalerne er visstnok gode som gull, men selve innpakninga er rimelig stygg (spraylakkert mattsvart med dårlig biltemalakk) Footswitchen mangler, men det fikser jeg etter en runde i roteskuffa. Betaler en tusing + det det koster å få den hit.

Jeg solgte den i sin tid pga at den faktisk ble litt "veik" på den tiden (mid 90's). Musikkstil og omgivelser har endret seg kraftig siden da, så dette skal nok bli helt greit!

Takker igjen for gode tips, og må legge til at jeg i grunnen setter pris på et godt ordskifte fra tid til annen!

Benytter samtidig sjansen til å minne om "gi-bort"-tråden min i gitar-delen:

Ser jo at ting har ramlet på plass, men om det skulle komme inn en liten lotto-gevinst..

Disse har fått veldig gode kritikker på nettet. Samme med Jet City.

http://www.thomann.de/de/blackstar_ht_club_40_venue_combo.htm

243401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.